قزوین_ مدیرکل هواشناسی استان قزوین از آغاز موج جدیدهای بارشی در روزهای آینده در این استان خبر داد.

سامانه جدید بارشی به قزوین می رسد

آرش بهاروند احمدی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آب و هوای استان قزوین در چند روز آینده اظهار داشت: براساس آخرین نقشه های پیش یابی، از امروز تا چهارشنبه منطقه به طور متناوب تحت تأثیر یک سامانه بارشی قرار داشته که عمده فعالیت این سامانه بارشی از بعدازظهر روز سه شنبه تا چهارشنبه است.

وی افزود: در روز چهارشنبه هفته جاری نیز با نفوذ زبانه های پرفشار شمالی، ضمن وزش بادهای شدید شمالی، کاهش دما را در استان قزوین خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین بیان کرد: وضعیت آب و هوای این استان از ساعت ۱۲ امروز تا روز بعد به صورت ابری، به صورت گاهی وزش باد و در بعضی ساعات بارش باران و در روز سه شنبه تا روز چهارشنبه به صورت ابری، گاهی وزش باد و در بعضی ساعات بارش باران ارتفاعات باران و برف است.

بهاروند احمدی گفت: در ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه تا روز بعد، وضعیت آب و هوای استان قزوین نیز به صورت ابری، گاهی وزش باد نسبتا شدید و در بعضی ساعات، بارش باران در ارتفاعات پیش بینی می شود.

وی ضمن ارائه توصیه هایی اضافه کرد: باتوجه به اینکه از بامداد روز چهارشنبه نفوذ زبانه های پرفشار شمالی را به منطقه خواهیم داشت، که موجب وزش بادهای  شدید به ویژه در نیمه جنوبی استان و در ارتفاعات نیز بارش برف و کولاک پیش بینی می شود، از شهروندان درخواست می شود تا به توصیه های ارائه شده در زیر توجه کنند.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین عنوان کرد: آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها به دلیل بارش قابل توجه باران، لغزندگی جاده ها و اختلال در تردد جاده ای به علت بارش برف و باران، کاهش دید افقی و احتمال کولاک در مناطق کوهستانی و ارتفاعات و احتمال خسارت به تأسیسات به علت وزش بادهای شدید وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.