محمدجواد ظریف و عادل الجبیر وزرای خارجه ایران و عربستان از جمله شرکت کنندگان در پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ هستند.

ظریف و عادل الجبیر از جمله شرکت کنندگان در کنفرانس امنیتی مونیخ

به گزارش قدس آنلاین، براساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از جمله شرکت کنندگان در این کنفرانس سه روزه است.

پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ قرار است از روز جمعه ۲۷ بهمن ماه به مدت سه روز (۱۶ تا ۱۸ فوریه) در مونیخ مرکز ایالت بایرن آلمان برگزار شود.

براساس این گزارش، محمدجواد ظریف و عادل الجبیر وزرای خارجه ایران و عربستان از جمله مقاماتی هستند که به این کنفرانس دعوت شده‌ و قرار است در این نشست شرکت کنند.

البته حضور ظریف در این کنفرانس تاکنون از سوی وزارت امور خارجه کشورمان رسما تأیید نشده است.

انتظار می‌رود صدها تن از تصمیم‌سازان و سیاستمداران عمده بین‌المللی در کنفرانس مذکور شرکت کنند که در این زمینه حضور آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو قطعی شده است. تراز می نخست‌وزیر بریتانیا نیز اعلام کرده‌ است که در این نشست حضور خواهد یافت.

براساس اعلام این کنفرانس، انتظار می‌رود بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق نیز در این کنفرانس شرکت کنند.

گفتنی است جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا نیز در این اجلاس حضور خواهد داشت.

نقش آینده اتحادیه اروپا به عنوان بازیگر جهانی و روابطش با روسیه و آمریکا، گسترش تهدید علیه نظم جهانی، کشمکش‌ها در خاورمیانه به خصوص روابط متشنج بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و تحولات سیاسی در آفریقا از جمله موضوعاتی است که این کنفرانس قرار است به آن بپردازد. کنترل تسلیحات و به ویژه برنامه هسته‌ای کره شمالی نیز در دستورکار این کنفرانس سه روزه قرار دارد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ نیز در سفر به آلمان در پنجاه و سومین اجلاس کنفرانس امنیتی مونیخ حضور یافت و ضمن ایراد سخنرانی در حاشیه این نشست رایزنی‌هایی را با برخی مقامات شرکت کننده داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.