دکتر کوربوچی که پس از اسلام آوردن نام «احمدکمال» را برای خود برگزیده، سفرهای مکرری به مشهد داشته و به زیارت امام رضا(ع) مشرف شده است، می‌گوید: شناختی که از امام رضا(ع) دارم زیاد نیست، اما نخستین بار که آمدم حس کردم اینجا جایی است که به آن نیاز دارم...

حقوقدان کاتولیک ایتالیایی چگونه شیعه شد

قدس آنلاین-حقوقدان ایتالیایی مسلمان شده در سفر به مشهد:

آرزو می‌کنم اندیشه امام خمینی(ره) در ایران بیشتر شناخته شود

دکتر «کارلو کوربوچی» حقوقدان و وکیل است، ۶ تألیف دارد که پنج تألیف در زمینه عرفان و اسلام است.

این پژوهشگر حقوق و مدافع حقوق مسلمانان حدود ۳۵ سال است در مهم‌ترین دادگاه‌های ایتالیا به کار وکالت مشغول است و اغلب در مواردی که مسلمانان مورد اتهامات گوناگون قرار گرفته‌اند (بخصوص پس از واقعه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱) از مسلمانان ساکن اروپا دفاع کرده است.

کتابی برای پاسخ به تحریف واقعیات

«تروریسم اسلامی، نیرنگ و تحریف واقعیات» کتابِ کارلو کوربوچی است که عملکرد دادگاه‌ها و نتایج رأی‌های صادره با توجه به شرایط جغرافیایی- سیاسی، تاریخی و اجتماعی را مورد بررسی قرار داده است. این کتاب در درجه اول پاسخ هایی واقع‌گرایانه و حقیقت محور در زمینه پدیده تروریسم اسلامی به طور کل و وقایعی مانند ۱۱ سپتامبر در نیویورک و وقایع مادرید، لندن و... ارائه داده است.

در این کتاب توضیح داده می‌شود که چگونه این صحنه سازی‌های به اصطلاح قضایی در جهت محکومیت گروه‌های مختلف مسلمانان و پیامد آن از میدان به در کردن آن‌ها از صحنه جامعه، خدشه دار کردن حیثیت مسلمانان و در نهایت استفاده کامل از تمامی ابزار تبلیغاتی برای مخدوش جلوه دادن چهره اسلام و در نتیجه موجه جلوه دادن اقدامات قدرت‌های بزرگ و ائتلاف دولت‌های اروپایی و دولت ایتالیا به طور خاص، با طراحان اصلی این توطئه شوم است.

او ۸۰ درصد پرونده‌های تروریسم اسلامی در ایتالیا و اروپا را به عهده داشته است. از ۲۰ سالگی به دین اسلام تشرف یافته و مذهب شیعه را برای خود برگزیده و تاکنون هفت بار به حج مشرف شده است.

حس نیاز به مشهد

دکتر کوربوچی که پس از اسلام آوردن نام «احمدکمال» را برای خود برگزیده، سفرهای مکرری به مشهد داشته و به زیارت امام رضا(ع) مشرف شده است.

دکتر احمدکمال می‌گوید: شناختی که از امام رضا(ع) دارم زیاد نیست، اما نخستین بار که آمدم حس کردم اینجا جایی است که به آن نیاز دارم. آدمی این فضا را در واقع وطن معنوی خود حس می‌کند. این شهر، این حریم برای من مقدس است.

وی در باره علت برقراری ارتباطش با این گونه فضاهای معنوی می‌گوید: حرم امام هشتم شیعیان مانند همه اماکن مقدس، برکت خاصی دارد که می‌توان با آن ارتباط برقرار کرد. من در این سفرها به دنبال رسیدن به تعادل معنوی هستم.

دکتر کوربوچی می‌افزاید: در خانواده مذهبی کاتولیک بزرگ شدم و وارد شدنم به اسلام نمی‌توانست انتخابی بر اساس هیجان باشد، تفحص کردم به دنبالش رفتم تا به آن رسیدم، شناخت پشت این علاقه قرار داشت. چهل سال پیش به خاطر شوق به عرفان و معنویت توجه من به اسلام جلب شده بود، بنا براین مسلمان شدن من از سر هیجان نبود.

از زیارت‌ها مسیر حقیقت را طی کردم

این حقوقدان ایتالیایی در مورد عمق درک و دیدگاهش نسبت به اسلام و اهمیت زیارت اهل بیت(ع) می‌گوید: از آنجا که دیدگاه من و ورود من به اسلام از جست‌وجو و معرفت عمیق بود، تعریف آن به عنوان یک روایت کار سختی است. من با حج‌هایی که به جا آوردم و زیارت‌هایی که در مجاورت ائمه(ع) داشتم، رسیدن به مسیر حقیقت را طی کردم و این جدی‌ترین راه شناساندن اسلام به افرادی است که ضرورت شناخت اسلام را درک کرده‌اند.

او ادامه می‌دهد: خود زیارت تعریفی برای درک معرفت است و این زیارت حالت معنوی و عرفانی عبادت را تعریف می‌کند، وقتی در مقابل امام قرار و ارتباط می‌گیرید، به نوعی با عمیق‌ترین بُعد وجودی خود ارتباط گرفته‌اید و معنویتی بلند را درک می‌کنید.

وی در مورد تحول درونی‌اش در مورد اسلام می‌گوید: من در مکتب شیعه عمق بیشتری از معنویت پیدا کردم. رویکرد ورود من به اسلام ابتدا از راه تصوف بود و اسلام اولیه ذهنی من بسیار متفاوت از اسلام واقعی بود. من معتقدم ارتباطی که اسلام برقرار می‌کند، به واسطه چهارده معصوم انجام می‌شود و در تصوف از شیخ خود پیروی می‌کنند.

وی در باره عظمت انقلاب اسلامی ایران و شخصیت خردمندانه و آزادی بخش امام خمینی(ره) در جهان می‌گوید: انقلاب اسلامی به واسطه قیام معنوی امام خمینی(ره) عظمتی عرفانی و معنوی در جهان پیدا کرد، اما بعدها با دخالت استکبار و تبلیغات مسموم رسانه‌های جهان علیه انقلاب و امام سعی برآن شد تا این فضای معنوی را مخدوش کنند و فتنه دیگر نیز پس از حضور داعش در منطقه برای تخریب چهره اسلام و مسلمانان بود و این استراتژی کسانی است که به دنبال طرح جهانی سازی هستند و طرح آن‌ها این است، آنچه مانع اندیشه مادی گرایی محض باشد، از بین ببرند.

این پژوهشگر حقوق بین‌الملل در مورد حقوق انسان در اسلام می‌گوید: اسلامی که از هر وجه کامل است را نمی‌توان با تفکر مادی گرایی غرب سنجید که تمامی ارکان قیاس آن بر پایه مادیات است. حقوق بشر غربی مادی گراست و نمی‌توان آن را با حقوق بشر در اسلام مقایسه کرد، زیرا اسلام خود بالاترین درجات را به انسان اختصاص داده است.

او می‌گوید: بزرگ‌ترین اتفاقی که در مسیر اسلام آوردن من طی شد، آشنا شدن با شخصیت چهره امام خمینی(ره) بود. آرزو می‌کنم روح بلند امام خمینی(ره) و پرچمی که بلند کرده است را بشناسم. آرزو می‌کنم، اندیشه ایشان در ایران شناخته شود. اندیشه امام خمینی(ره) باید در زندگی سیاسی فردی و اجتماعی جاری شود.

او بزرگ‌ترین آرزوی خود را تحقق بخشیدن تعالیم اسلام می‌داند و می‌افزاید: یادمان باشد مهم‌ترین مقصد ما آخرت است، طوری باید زندگی کنیم که در مجاورت خداوند با دست پر و با معرفت وارد شویم.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.