اراک-غار نخجیر استان مرکزی به علت انجام تعمیرات روشنایی تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

غار نخجیر استان مرکزی تا اطلاع ثانوی تعطیل است

 به گزارش قدس آنلاین ،به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان مرکزی، مجموعه گردشگری غار نخجیر استان مرکزی واقع در شهرستان دلیجان به علت تعمیرات روشنایی، نصب محافظ و مرمت محل عبور و مرور گردشگران از روز سه شنبه مورخ بیست و چهارم بهمن ماه تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

غاز نخجیر با قدمت ۷۰ میلیون سال ، در ۱۰ کیلومتری شهرستان دلیجان حد فاصل جاده ارتباطی دلیجان به شهر نراق واقع شده است.

محوطه درونی این مجموعه کریستالیزه که دارای تزئینات بلوری و اسفنجی در کف، دیوارها و سقف است از ناب ترین نمونه های موجود در غارهای جهان محسوب می شود.

دهانه اصلی این غار ۱۰ متر عرض و بین ۱۰ تا ۴۰ متر ارتفاع دارد که هر گردشگر و بازدید کننده ای با گذر از این دهانه و ورود به غار به حیرت و تفکر فرو می رود.

غارنخجیر دارای تالارهای متعدد و حوضچه های آب، راهروهای طولانی، مسیرهای چکنده و چکیده های بلورین بسیار متنوع و زیبا و حتی در نقاطی منحصر به فرد است.

وجود یک دریاچه در بخش انتهایی و زیردست غار که دیواره، سقف و پیکره های اسرار آمیز آن را سنگ های عجیب محاصره کرده، زیبایی وصف نشدنی به این غار داده است.

آب انبارهای حاج مهدی نراقی، مسجد جامع نراق، بازار شمس السلطنه، کاروانسرا و پل دو دهک، قلعه و غار کهک و منطقه نمونه گردشگری جاسب از جاذبه های دیگر شهرستان دلیجان استان مرکزی است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.