بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: هم اکنون واگذاری ۱۰ پنل خورشیدی نیز در دست اقدام است، که پیش بینی می شود تا انتهای سال جاری ۳۰۰ طرح پنل خورشیدی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان به بهره برداری برسد.

۳۰۰ پنل خورشیدی به مددجویان خراسان شمالی واگذار می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، اهرابی در آیین واگذاری پنل های خورشیدی مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی، درباره نحوه تامین اعتبارات این طرح نیز گفت: برای راه اندازی این پنل های خورشیدی برای هر خانوار مددجو، ۲۶ میلیون تومان از محل منابع قرض الحسنه بانک ها و منابع داخلی کمیته امداد خراسان شمالی هزینه می شود.

اهرابی ادامه داد: ۲۰ میلیون تومان از این اعتبارت از محل منابع قرض الحسنه بانک ها و باقی مانده نیز به صورت آورده مددجو و همچنین منابع داخلی کمیته امداد این استان تامین می شود.

وی با یاد آوری اینکه برق تولیدی سالانه هر یک از این نیروگاه‌های خورشیدی حدود ۹ هزار کیلووات ساعت است، ادامه داد: مطابق تعرفه وزارت نیرو، این پنل های خورشیدی برای هر خانوار سالانه هفت میلیون تومان درآمد زایی دارد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با یاد آوری اینکه بخشی از این مبلغ صرف بازپرداخت تسهیلات و مابقی به عنوان درآمد به این خانواده ها تعلق می گیرد، بیان کرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و بهره مندی از کمک معیشت پایدار و مستمر تا ۲۰ سال آینده از جمله مزایای اجرای این طرح است.

وی با اعلام اینکه طرح پایلوت احداث ۱۲ نیروگاه خورشیدی خانگی خانوارهای تحت حمایت این نهاد طی امسال آغاز شد، گفت: دو طرح پنل خورشیدی منازل مددجویان کمیته امداد این استان به مناسبت ایام دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

اهرابی با بیان اینکه فاز مطالعاتی اجرای این طرح به صورت پایلوت از شهرستان اسفراین آغاز شده است، ادامه داد: طبق این طرح هزار خانوار مددجوی این استان از مزایای پنل های خورشیدی خانگی بهره مند می شوند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.