رئیس جمهور گفت:هدف ما،رشد اقتصادی بالای ۵ درصد و کاهش نرخ بیکاری است که باید این اهداف را ادامه دهیم.

هدف دولت رشد اقتصادی بالای ۵ درصد است

به گزارش قدس آنلاین،   حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران صبح امروز در نشست استانداران سراسر کشور که با محوریت برنامه های دولت در بخش های تولید و اشتغال برگزار شد، با تقدیر از حضور با عظمت مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: حضور پر شور مردم در سراسر کشور، نشان داد که مردم ما مصمم به ادامه راه و مسیری که حدود ۴۰ سال پیش شروع کرده اند، هستند. البته به این معنا نیست که مردم نقص و مشکلی نمی بینند؛ بلکه مشکلات باید حل شود اما مسیری که برای  استقلال و جلوگیری از دخالت دیگران در امور کشور انتخاب کردند، همان است.

روحانی ادامه داد: اگر امروز هم از ملت ما سوال کنند که می خواهید استقلال داشته باشید یا دیگران تصمیم بگیرند، باز هم ۹۸.۲ درصد خواهند گفت که استقلال می خواهیم.

وی با بیان اینکه مردم ما به دنبال آزادی و رهایی از اختناق و استبداد بودند، اظهار داشت: ممکن است در شیوه ها و در نحوه اجرای برنامه ها نظرات مختلفی وجود داشته باشد، اما مردم می خواهند به فرهنگ دینی و فرهنگ ملی کشورشان توهین نشود.

رئیس جمهور تاکید کرد: هیچکس نمی خواهد فساد در این جامعه وجود داشته باشد و انقلاب ما برای این بود که استقلال، حاکمیت ملی، فرهنگ اسلامی و فرهنگ ملی حاکم شود.

روحانی، گفت: معتقدم مسیر انقلاب قابل بازگشت نیست و ملت ما همان آرمان های ابتدای انقلاب را دارد و آن را ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به دلایل پیروزی انقلاب اسلامی، وحدت و انسجام را اصلی ترین علت پیروزی نهضت امام(ره) برشمرد و خاطرنشان کرد: آنچه باعث پیروزی انقلاب شد، این بود که همه مردم و اقشار مختلف احساس و آرمان مشترک پیدا کردند و به صحنه آمدند؛  تا زمانی که این انسجام ملی وجود دارد، انقلاب خواهد بود و هیچ قدرت خارجی و یا گروهکی تا ملت منسجم وجود دارد کاری نخواهد توانست انجام دهد.

روحانی ادامه داد: وظایف سخت و سنگینی را در برابر ملت و انقلاب بر عهده داریم، وقتی پذیرفتیم که مسئولیت کشور را بر اساس قانون اساسی بر عهده بگیریم، معنای آن این است که بار سنگینی بر دوشمان گذاشته شده و باید آن را به مقصد برسانیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای پذیرفتن مسئولیت ما به امید ۱۰۰ درصدی در امور نیاز داریم، گفت: اگر کسی امید کافی ندارد، نباید در مسئولیت بماند چراکه ما کاملا به آینده امیدوار هستیم و می توانیم کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهیم. اگر آینده ایران روشن نبود و اگر نظام آن مستحکم نبود، هرگز دنیا در برابر ترامپ که در پی از بین بردن برجام بود، نمی ایستاد و او با یک رژیم غاصب و چند کشور کوچک در منطقه تنها نمی ماند.

وی تاکید کرد: ریسک اعتباری ما کاهش پیدا کرده است و از ریسک ۷ در اول دولت یازدهم به ۶ رسید و امسال نیز ۵ شد که نشان دهنده اعتماد دنیا به این نظام و کشور است.

روحانی ادامه داد: تمام روابطی که با همسایگان و مقامات جهان داریم، نشانگر اعتماد کامل دنیا به نظام و انقلاب و مردم ماست.

رئیس جمهور با بیان اینکه دستگاه های تبلیغاتی ما از دنیا عقب هستند، اظهار داشت: دنیا متوجه است که ما در حال پیشرفت هستیم اما دستگاه های تبلیغاتی خودمان همواره در حال افشاندن بذر یاس هستند.

روحانی گفت: اگر رشد اقتصادی ما بیشتر از متوسط جهان نبود، آن وقت یک عده اقلیت که مایوس هستند، درست می گویند اما اگر از متوسط جهان بالاتر بودیم، نشان می دهد که مسیر ما صحیح بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه وقتی دولت توانسته در طول مدت بیش از ۴ سال به طور مداوم تورم را کاهش دهد، به معنی قدرت دولت و آرامش جامعه است، تصریح کرد: ما همان طور مصمم هستیم که این مسیر را ادامه دهیم. هدف ما تورم تک رقمی، رشد اقتصادی بالای ۵ درصد و کاهش نرخ بیکاری است که باید این اهداف را ادامه دهیم.  

وی با اشاره به مدیریت وزارت کشور و شورای امنیت کشور در اغتشاشات اخیر کشور در دی ماه گفت: کار بزرگی انجام شد؛ چون من در این کار بارها در حوادث بحرانی کشور مسئولیت داشتم، کاملا لمس می کنم. اینکه یک زمانی بحرانی در کشور ایجاد می شود و ۸ ماه ادامه پیدا می کند و یک وقت دیگر هم هست که ۵ یا ۶ روزه تمام می شود. همه در این مسیر کمک کردند.  

روحانی ادامه داد: ما از روز اول به پلیس دستور دادیم بدون اسلحه وارد خیابان شود. من این را به رئیس جمهور فرانسه که گفتم؛ بسیار متعجب شد و گفت که چرا این مسئله اعلام نمی شود. پلیس بدون سلاح وارد خیابان شد و آرامش را برقرار کرد.  

وی گفت: بی نظمی همه را آزار می دهد. مردم ناآرامی را نمی پسندند. اگر به موضوعی اعتراض داریم، قانون راه مشخص کرده است. این راه باید انتخاب شود.  

روحانی ادامه داد: قانون اساسی ما ظرفیت های بسیار زیادی دارد؛ قانون اساسی حتی اگر سال ها اصلاح نشود، آنقدر ظرفیت دارد که نه تنها می تواند کشور را اداره کند بلکه می تواند رضایت عامه را هم جلب کند؛ به شرطی که همه قانون اساسی اجرا شود.  

رئیس جمهور با اشاره به فصل سوم قانون اساسی گفت: فصل سوم قانون اساسی که مربوط به حقوق ملت است باید اجرا شود. قانون اساسی، ظرفیت های زیادی دارد که باید از آن استفاده شود.  

روحانی تاکید کرد: باید بار مسئولیت را روی دوش خود احساس کنیم؛ البته رئیس جمهور وظایف خاصی نسبت به قانون اساسی دارد که فرد دیگری این مسئولیت سنگین را ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.