قزوین_ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین از ورود پیکر مطهر ۸ لاله در خون خفته دوران دفاع مقدس به استان خبر داد.

مردم قزوین میزبان پیکر ۸ شهید می شوند

مهدی طاهرخانی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار قدس آنلاین از ورود پیکر مطهر ۸ شهید گمنام دوران دفاع مقدس به استان قزوین خبر داد و گفت: ۶ پیکر مطهر از این شهیدان در صبح یکم اسفندماه سال جاری همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در سه شهر قزوین از جمله شهر معلم کلایه با دو شهید، شهر ضیاء آباد تاکستان با دو شهید و منطقه پایگاه هوانیروز و آمادگاه ارتش شهرستان آبیک هم با دو شهید تشییع و تدفین می شود.

وی با بیان اینکه دو شهید گمنام دیگر هم در روز دوشنبه، ۳۰ بهمن ماه سال جاری در دانشگاه آزاد شهرستان بویین زهرا تشییع و تدفین می شود، افزود: در حال حاضر اطلاعات دقیق تری از شهدای گمنام در خصوص عملیات جنگی و سن آنها اعلام نشده است که اطلاع رسانی در روزهای آینده انجام می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین تصریح کرد: ویژه برنامه این شهدا از جمله استقبال در ۴ شهرستان استان به محض ورود شهید توسط مسئولان نظامی و انتظامی برگزار می شود؛ برگزاری برنامه شب وداع با شهیدان هم در روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه سال جاری بعد از مراسم استقبال پیش بینی شده است.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: مراسم تشییع در شهر ضیاءآباد از ساعت ۱۰ صبح روز یکم اسفند ماه سال جاری از سه راه ضیاءآباد به سمت بوستان لاله آن شهر، در الموت از ساعت ۹:۳۰ صبح روز سه شنبه یکم اسفندماه نیز از مقابل مسجدجامع معلم کلایه به سمت بوستان شهدای گمنام، در شهرستان بویین زهرا از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه از مسجد جامع این شهرستان به سمت یادمان شهدای آن برگزار می شود؛ بعد از مراسم استقبال از شهیدان در بویین زهرا جمعیت به دانشگاه آزاد شهرستان منتقل و برنامه تدفین در آن محل برگزار می شود.

وی اضافه کرد: مراسم استقبال شهیدان نیز در شهرستان آبیک از ساعت ۹ صبح روز سه شنبه یکم اسفندماه از مقابل بسیج ثارالله بسیج به سمت میدان قائم برگزار می شود. از میدان قائم تا پایگاه هوانیروز شهدا مردم با وسیله نقلیه منتقل می شوند و در کوی سازمانی پایگاه و آمادگاه ارتش شهید امینی مراسم تدفین برگزار می شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.