کرج- رئیس کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه احداث بزرگراه شمالی یکی از نیازها و بایدهای عمرانی کلانشهر کرج به شمار می رود گفت: مهمترین اولویت شهر کرج در حال حاضر پروژه قطار شهری است.

اولویت اول شهر کرج مترو است/ پیشرفت ۲۵ درصدی بزرگراه شمالی

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر کرج مهدی حاجی قاسمی اظهار کرد: احداث بزرگراه شمالی به عنوان گره گشای ترافیک را می توان در اولویت های ثانویه گنجاند و هیچگونه مخالفتی با ادامه روند احداث این پروژه وجود ندارد.

وی در خصوص اولویت بندی پروژه های عمرانی گفت: بنده از ابتدای حضورم در شورای شهر اظهار داشتم، بزرگراه شمالی اولویت اول شهر نیست، اولویت اول و ابر پروژه شهر کرج مترو است.

حاجی قاسمی گفت: متاسفانه اجرای بزرگراه شمالی که در دوره چهارم شورای شهر آغاز شده، تا پایان مرداد تنها زیر ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و منابع مالی و کار اجرایی آن به شورای پنجم محول شده است.

وی با بیان اینکه بازدید و جلسات بسیاری از محل پروژه به عمل آمده، افزود: اولین نگاهی که در بحث بزرگراه شمالی وجود دارد بحث تامین منابع مالی آن است وبا توجه به این مشکلات مقرر شد با فاز بندی پروژه، عملیات اجرایی آن ادامه یابد که متاسفانه تا کنون این امر میسر نشده است.

 رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: بحث دومی که در خصوص این پروژه وجود دارد، کمک حاکمیت  و دولت است، ما اعتقاد داریم با توجه به وضعیت مالی شهرداری،   دولت می بایست به نوعی همکاری می کرد چرا که اتوبان تهران - کرج مشکل ملی است و شهرداری کرج به تنهایی نمیتواند این مشکلات را مرتفع کند.

حاجی قاسمی ادامه داد: در این رابطه جلسات کارشناسی متعددی برگزار شد و مقرر شد در صورت امکان، زمین های پیرامون پروژه با کاربری خاص به شهرداری واگذار شود تا از این طریق بتوانیم تعریفی برای هزینه های پروژه داشته باشیم.

 این مسئول تصریح کرد: موضوع بعدی در خصوص پروژه بزرگراه شمالی، بحث تایید زیست محیطی آن است، طبق برنامه پنجم توسعه، بزرگراههایی که در حریم مناطق حفاظت شده اجرایی می شود، نیاز به ارزیابی زیست محیطی و تایید آن توسط کار گروه مربوطه است که مطالعات آن انجام شده ولی از باب زیست محیطی تایید نشده است.

حاجی قاسمی افزود: از لحاظ ترافیکی نیز اعتقاد بر این است، اگر ادامه بزرگراه همت به ورودی های شهر کرج متصل شود، تبعات ترافیکی بسیاری برای محله های عظیمیه گوهردشت و باغستان خواهد داشت که در رابطه با این موضوع مطالعات دقیق تری باید انجام شود.

 وی با بیان اینکه بزرگراه شمالی از پروژه های جاری شهر است، گفت:  بنده به عنوان مسئول کمیسیون عمران شورای شهر، با هر پروژه ای که تبعات منفی نداشته باشد و آثار مثبت آن بیشتر باشد، موافق هستم و  قطعا حمایت و همراهی خواهم کرد ولی معتقدم نقاط ضعف پروژه ها نیز باید دیده شود و ارائه نقاط ضعف پروژه ها و تبعات منفی آن نباید به مخالفت با کل پروژه تعبیر شود.

این عضو شورای شهر کرج در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر شهرداری کرج با توجه به مصوبه  شورای چهارم مبلغ ۱۵۰میلیارد تومان وام ال سی دریافت کرده که مجوز اخذ آن را شهرداری داده است. این ۱۵۰ میلیارد تومان جهت اتمام پروژه های نیمه تمام گرفته شده که ۵۰ میلیارد نیز برای بزرگراه شمالی تخصیص یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.