در ادامه فعالیت سامانه بارشی، از بعدازظهر امروز بارش باران به جنوب غرب و بارش برف به شمال شرق کشور گسترش می‌یابد، امشب در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی بارش برف قابل توجه خواهد بود.

بارش برف در شمال‌شرق‌ کشور و دامنه‌های البرز مرکزی از امشب/ وزش باد شدید در تهران

به گزارش قدس آنلاین، براساس آخرین نقشه‌های پیشیابی و هواشناسی، با ادامه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، شمال و ارتفاعات البرز بارش باران و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف با شدت ملایم تا متوسط به صورت مداوم ادامه می‌یابد و به تدریج از بعدازظهر امروز بارش باران به جنوب غرب و بارش برف به شمال شرق کشور نیز گسترش می‌یابد؛ امشب در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی بارش برف قابل توجه خواهد بود.

در جنوب غرب کشور به سبب وزش باد، گردوخاک شدید امروز ادامه می‌یابد و اواخر شب وضعیت بهبود پیدا می‌کند.

روز چهارشنبه به تدریج بارش در نیمه غربی کشور خاتمه می‌یابد اما بارش برف و باران در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی ادامه دارد. علاوه براین بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی، شرقی و شمال شرق کشور و بارش پراکنده باران در مرکز و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

روز آینده وزش باد شدید در بسیاری از مناطق نیمه شرقی و مرکز کشور را شاهد خواهیم بود.

روز پنج‌شنبه با حرکت سامانه به سمت شرق در ابتدای روز بارش پراکنده در شمال شرق کشور رخ می‌دهد و سپس این سامانه کامل از کشور خارج می‌شود و جوی آرام برقرار خواهد بود.

اواخر روز پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی دیگری از جنوب غرب بارش از استان خوزستان و ایلام آغاز شده و روز جمعه نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد.

آسمان تهران فردا ابری همراه با بارش باران و وزش باد شدید و بعدازظهر کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود و روز پنج‌شنبه آسمان تهران نیمه‌ابری خواهد بود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۳ و ۴ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۱۳ بهمن‌ماه امسال ۴۳.۶ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۷۴.۴ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۵۸.۶ درصد بارش سال گذشته است؛ کاربران می‌توانند جزئیات دیگر هواشناسی کشاورزی را از اینجا مطالعه کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.