خرم آباد- مدیر کل منابع طبیعی لرستان با انتقاد از کوچ زود هنگام عشایر به استان، این موضوع را دلیلی بر تخریب مراتع دانست.

کوچ زود هنگام عشایر دلیل عمده تخریب مراتع

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ شیرزاد نجفی خاطر نشان کرد: عشایر نباید تا قبل از ۱۵ اردیبهشت وارد استان شوند.

این در حالی‎ست که معاون معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان در جلسه کوچ عشایر گفت: بایستی امکانات و تسهیلات مورد نیاز عشایر در زمان کوچ آن‏ها به نحو مطلوب فراهم شود.

حبیب الله خجسته پور افزود: جامعه عشایری به عنوان جامعهای مولد و تولیدکننده، نقش بسزایی در تقویت تولید داخلی کشور بر عهده دارند.

وی ضرورت حمایت قاطع مسئولین امر از جامعه عشایری به منظور تداوم فعالیت تولیدی را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: باید همراهی، راهنمایی، کمک و مساعدت با جامعه عشایری به عنوان یک اولویت در دستور کار مسئوولان قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان بیان کرد: امکانات و تسهیلات مورد نیاز عشایر در زمان کوچ آنها به نحو مطلوب فراهم شود، تا آنها در کمال آرامش و امنیت و بدون مواجهه با مشکلات و موانع احتمالی بتوانند کوچ کنند.

در ادامه این جلسه، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ، با بیان اینکه  هر ساله ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی از استان عبور می کند خاطر نشان کرد: کوچ زودهنگام عشایر، ضمن از دست دادن فرصت رویش گیاهان مرتعی، موجب تخریب خاک شده و باعث ایجاد روان آب و سیل در منطقه خواهد شد.

شیرزاد نجفی با انتقاد از کوچ زود هنگام عشایر به استان، این موضوع را دلیلی بر تخریب مراتع دانست و افزود: عشایر نباید تا قبل از ۱۵ اردیبهشت وارد استان شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اکیپ های سیار و ثابتی برای جلوگیری از ورود زود هنگام عشایر به استان لرستان در نظر گرفته شده و به آنها اطلاع رسانی نیز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.