وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه حذف آزمون از ورودی پایه هفتم به معنی حذف مدارس تیزهوشان نیست، گفت: برگزاری هرگونه آزمون و شبه آزمون در مدارس غیردولتی ممنوع است.

ممنوعیت برگزاری آزمون در مدارس غیردولتی/ضوابط پذیرش اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد بطحایی در بیست و دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز غیردولتی مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش را مطلوب دانست واظهار کرد: اجرایی‌کردن مصوبه شورای عالی آموزش وپرورش درخصوص حذف آزمون از دوره ابتدایی با مخالفت برخی افراد مواجه شد که این امر طبیعی و قابل پیش‌بینی بود چرا که همواره هرگونه تغییرو تحول با مقاومت بخش‌هایی از بدنه یک مجموعه مواجه خواهد شد.

وی افزود: یک میلیون دانش‌آموز پایه ششم ابتدایی داریم که قریب ۳۵۰ هزار نفر از آنان درگیر برگزاری آزمون‌ها جهت آمادگی شرکت در آزمون ورودی تیزهوشان می‌شوندو دانش‌آموزان از پایه دوم و سوم ابتدایی آماده آزمون می‌شوند به طوریکه یک دانش‌آموز ۸ یا ۹ ساله در یک سال ۱۶ بار در آزمون‌های آمادگی که توسط مؤسسات خارج از آموزش وپرورش برگزار می‌شود شرکت می‌کند، ۲۵۰ هزار نفر از آنان در آزمون شرکت می‌کنند و تنها ۱۵ هزار نفر پذیرفته می‌شوندو این تبعات سنگینی را در برخواهد داشت.

بطحایی ادامه داد: در پژوهشی که درخصوص کوله پشتی دانش آموزان ابتدایی صورت گرفته، وزن کیف یک دانش‌آموز پایه چهارم حدود ۸ کیلو و ۸۰۰ گرم است که از این مقدار ۵ کیلو و ۲۰۰ گرم آن را وزن کتاب‌های کمک درسی تشکیل می‌دهد و این امر ناشی از برگزاری آزمون‌هاست.

وی تصریح کرد: حذف آزمون از ورودی پایه هفتم به معنی حذف مدارس تیزهوشان نیست، بلکه آزمون مدارس تیزهوشان نیز شامل مصوبه اخیر حذف آزمون می‌شود؛ بنابراین مدارس تیزهوشان را داریم، اما آزمون نداریم و دانش آموزان با استعدادهای متنوع از طریق اجرای طرح‌هایی مانند طرح شهاب، شناسایی و تقویت می‌شوند.

وزیر آموزش وپرورش خاطرنشان کرد: برگزاری هرگونه آزمون و شبه آزمون در مدارس غیردولتی ممنوع است و پذیرش دانش‌آموز در این نوع مدارس در صورتیکه متقاضی بیش از ظرفیت برخی مدارس باشد باید با توجه به اولویت‌هایی مانند تحصیل دانش‌آموز درپایه پایه ششم در همان نوع مدرسه، سکونت در محدوده مدرسه، ثبت‌نام در موعد مقرر، گفت‌وگو با والدین و بررسی وضعیت تحصیلی دانش‌آموز در پایه‌های چهارم،‌پنجم و ششم صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.