مشاور در امور ایثارگران آستان قدس رضوی گفت: عیادت از خانواده‌های معظم شهداء و ایثارگران موجب ترویج فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی و گرامیداشت این قهرمانان میدان جهاد و شهادت در جامعه می‌شود.

دیدار با خانواده شهدا، ترویج فرهنگ شهادت است

قدس آنلاین- «محمدعلی اربابی» در گفت‌وگو با خبرنگار قدس با اعلام این مطلب افزود: تاکنون از بیش از ۱۲۰۰ خانواده ایثارگر شامل خانواده‌های معظم شهداء، جانبازان و آزادگان توسط مسئولان آستان قدس رضوی بازدید و عیادت به عمل آمده است.

وی اظهارداشت: واحد مشاور در امور ایثارگران از تاریخ سیزدهم آبان ماه سال ۱۳۹۵ در آستان قدس رضوی ایجاد و با توجه به اهداف تعیین شده برای آن مشغول فعالیت شد، به گونه‌ای که مطابق این اهداف، عیادت و بازدید از خانواده‌های معظم ایثارگران یکی از برنامه‌های تبیین شده در این راستا به شمار می‌آید.

اواضافه کرد: این بازدیدها با برنامه‌ریزی انجام شده برای نخستین بار توسط مجموعه بزرگ آستان قدس رضوی صورت گرفته و از نظر روحی و عاطفی تأثیر بسزایی برای بازدیدکنندگان داشته و موجب تبرک جستن از اخلاص و صفای دل از این خانواده‌های بزرگوار می‌شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا، تاکنون بازدیدهای متعددی از خانواده‌های ایثارگر توسط آستان قدس رضوی با برنامه‌ریزی انجام شده به عمل آمده است به گونه‌ای که از سال گذشته تاکنون از ۱۰۰ خانواده معظم شهدا و ۱۶ خانواده جانباز مربوط به تشکیلات و مجموعه آستان قدس رضوی این عیادت و بازدیدها انجام شده است.

این مشاور تأکید کرد: علاوه بر این به مناسبت روز جانباز در سال جاری با برگزاری مراسم گرامیداشت این روز از جانبازان سرافراز در تشکیلات آستان قدس رضوی قدردانی به عمل آمد ضمن اینکه در راستای گرامیداشت سالروز ورود آزادگان از رشادت‌ها و از خودگذشتگی این عزیزان در این نهاد مقدس نیز تجلیل شد.

بزرگداشت یاد ایثارگران و فرهنگ ایثار و شهادت

اربابی با اشاره به اینکه ایجاد واحد مشاور در امور ایثارگران در مجموعه آستان قدس رضوی در دوره مدیریت جدید در این نهاد مقدس از جمله اقداماتی به شمار می‌آید که برای نخستین بار در تشکیلات منسوب به حضرت رضا(ع) صورت پذیرفته است، اظهار داشت:

اعتلا، ترویج، تحکیم، نهادینه سازی و صیانت از فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت در اندیشه، باور، منش و رفتار مدیران و مجموعه کارکنان و خدمه و خادمیاران آستان قدس رضوی و مؤسسات وابسته از جمله مهم‌ترین اهداف این واحد است.

این مشاور خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی به منظور انتقال اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام راحل و مقام معظم رهبری در حوزه جهاد، ایثار و شهادت به نسل‌های آینده، صیانت و حفاظت از حریم، ارتقاء و تکریم منزلت اجتماعی ایثارگران به عنوان سرمایه‌های اصلی انقلاب اسلامی، تعظیم و تکریم ایثارگران و خانواده‌های آنان و تبیین نقش برجسته آنان در انقلاب اسلامی و اعتلای معنوی کشور از دیگر مواردی است که در اهداف تشکیل واحد مشاور در امور ایثارگران به آن‌ها توجه شده است.

از معنویت خانواده‌های ایثارگر تبرک می‌جوییم

اربابی با اشاره به برخی از دستاوردها و فعالیت‌های انجام شده از زمان تشکیل این واحد گفت: یکی از افتخارات این واحد، سرکشی و عیادت از خانواده‌های معظم شهداء، جانبازان و آزادگان در مجموعه آستان قدس رضوی با برنامه‌ریزی انجام شده بوده که در دو نوبت صورت پذیرفته و این اقدام برای نخستین بار در ۳۰ سال گذشته در این نهاد مقدس انجام شده و مورد استقبال خانواده‌های ایثارگران قرار گرفته است.

وی در زمینه سایر فعالیت‌ها و دستاوردهای این واحد تصریح کرد: مدیران و مسئولان آستان قدس رضوی با حضور در بین خانواده‌های ایثارگران ضمن عیادت و بازدید از این بزرگواران، خود نیز از معنویت و اخلاص این عزیزان بهره‌مند می‌شوند.

مشاور در امور ایثارگران آستان قدس رضوی ادامه داد: عیادت و بازدید از تمامی جانبازان ۷۰ درصد ساکن مشهد مقدس مربوط به ایثارگران با عنوان ایثارگران حریم حرم، عیادت و بازدید از تمامی پدران و مادران شهدایی که بیش از یک شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و ساکن مشهد هستند و... از دیگر اقدام‌های صورت گرفته توسط این واحد است که باید به آن‌ها اشاره شود.

برنامه‌های آینده

اربابی به زمینه برنامه‌های آینده این واحد نیز اشاره و اضافه کرد: برگزاری دومین یادواره شهدای آستان قدس رضوی، بازدید و عیادت از جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد ساکن در مشهد مقدس، برگزاری نخستین یادواره شهدای عاشورای حرم مطهر رضوی، تهیه دایرة المعارف شهدای مدفون در بارگاه مطهر امام هشتم(ع)، تهیه دایرة المعارف شهدای آستان قدس رضوی و... از جمله برنامه‌های مورد نظر در آینده بوده که در راستای تکمیل فعالیت‌های دو سال گذشته و تحقق اهداف مورد نظر، برنامه‌ریزی شده‌اند.

واحد مشاور در امور ایثارگران به روایت آمار و ارقام

مشاور در امور ایثارگران آستان قدس رضوی در ارتباط با فعالیت‌های این واحد به اختصار به آمار و ارقام ذیل اشاره کرد:

* بازدید و عیادت از خانواده‌هایی که یک شهید تقدیم کرده‌اند: ۵۶ خانواده.

* بازدید و عیادت از جانبازان ۷۰ درصد ساکن مشهد با عنوان ایثارگران حریم حرم: ۳۸۰ نفر.

* بازدید و عیادت از خانواده شهدای مدافع حرم ایرانی و فاطمیون به ترتیب: ۲۰ و ۷۴ خانواده.

* بازدید و عیادت از جانبازان نخاعی ۷۰ درصد مستقر در آسایشگاه امام خمینی(ره) : ۴۲۰ نفر(البته با احتساب تعداد دفعات بازدید).

* پیگیری امور جانبازان ۷۰ درصد نخاعی: ۱۴۰ نفر.

* پیگیری امور جانبازان بصیر (۷۰ درصد نابینا از دو چشم) : ۳۵ نفر.

* اعزام کاروان‌های زیارتی خانواده معظم شهدای آستان قدس رضوی به عتبات عالیات: ۷۰ نفر (با احتساب کاروان‌های اعزامی).

* بازدید و عیادت از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان شهرستان سرخس: ۲۰۱ خانواده.

* بازدید و عیادت از جانبازان ۷۰ درصد استان‌های خراسان شمالی و جنوبی: جمعاً در حدود۱۱۵ خانواده.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.