جانشین فرمانده کل سپاه گفت: نمایشگاه جلوه های تحول سپاه، تصویر نقشه راهی دقیق، عمیق و کامل برای ظهور اقتدار، اعتبار و قدرت علمی جدید کشور است.

شاهد ظهور، اقتدار و منزلت علمی جدید برای ایران اسلامی هستیم

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه "جلوه های تحول سپاه " در دانشگاه جامع امام حسین(ع) اظهار کرد: ما در مسیر ساختن یک تمدن دینی به نام اسلام هستیم که قادر است همه نیازهای امروزی بشر اعم از جنبه های مادی و معنوی زندگی را پاسخ دهد.

جانشین فرمانده کل  سپاه ادامه داد: برای دست یافتن به تمدن نوین اسلامی نیازمند یک منزلت، اعتبار و یک تراز و ارتفاع علمی بالا در سطح جهان هستیم.

وی با بیان اینکه هیچ تمدنی بدون داشتن تراز های بالایی از علم روز در جهان محقق نمی شود، بیان کرد: مقیاس گسترش و توسعه علمی و فنی در جنبه های علوم انسانی، تجربی، مهندسی و دانش های مربوط به حوزه  پزشکی باید در سطح و تراز عالی و متناسب با  پیشرفت علوم حال حاضر جهان باشد.

سردار سلامی افزود: باید در فرهنگ و معنویت به یک رشد و بلوغ قابل قبولی برسیم تا از ترکیب آن جامعه ای پیشرفته و در عین حال دارای یک فرهنگ انسانی و دینی متعادل بسازیم.

جانشین فرمانده سپاه گفت: دانشگاه جامع امام حسین(ع) یک نقشه بسیار دقیق و عمیق از دانش ها و فناوری های مورد نیاز انقلاب اسلامی را برای گسترش و تبدیل به تمدنی انسانی را  طراحی کرده است.

وی ادامه داد: آنچه در نمایشگاه جلوه های تحول سپاه  دیدم یک نقشه راه دقیق، عمیق و کامل است و اگر این نقشه راه به سرعت پیاده سازی شود در آینده نزدیک شاهد ظهور اقتدار، اعتبار و منزلت علمی جدید برای نظام و کشورمان خواهیم بود.

سردار سلامی تصریح کرد: علاوه بر  کار علمی دقیق و برنامه ریزی شده، افق های بلندی که ریشه در آرمان های بلند انقلاب اسلامی دارد در اندیشمندان و دانشمندان طراح این نظام آموزشی جدید وجود دارد.

جانشین فرمانده سپاه یادآور شد: طی برنامه ریزی های صورت گرفته تصمیم بر این است که به تدریج دانشگاه جامع امام حسین(ع) به یک الگوی موفق و قابل گسترش در کشور، تبدیل شده و نسخه نهایی سعات علمی جامعه را به تصویر بکشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع امام حسین(ع) در عرصه پیشرفت علمی پیشتاز است اظهار کرد: مطمئن هستیم با انگیزه هایی که در مسئولین و دانشجویان این دانشگاه  وجود دارد  حرکت رو به جلو است.

سردار سلامی ادامه داد: در نمایشگاه جلوه های تحول سپاه شاهد پیوند بین آرمان ها و واقعیت ها نیز هستیم تا بتوانیم از دل آن یک نیروی پیشران بزرگ برای رشد و تحول جامعه در جهان بسازیم.

جانشین فرمانده کل سپاه درباره نقش مراکز علمی و دولتی در جهت رسیدن به نقطه مطلوب و هدف گذاری تمدن نوین اسلامی بیان کرد: باید الزامات این حرکت فراهم شود و از نیازهای اساسی حرکت تمدن نوین اسلامی نیروی انسانی کارآمد، بلند اندیش، آینده نگر، دارای اعتماد به نفس، معتقد، آرمانی و خلاق بوده که دارای قدرت تفکر بالا و خصوصیت انقلابی  هستند.

سردار سلامی اضافه کرد: انشاءالله شرایط و الزامات مادی این حرکت اعم از پشتیبانی های تجهیزاتی، مجهز کردن کارگاه ها و آزمایشگاه ها، تجهیزات کمک آموزشی مدرن و فضا و مکانی جذاب فراهم شود تا جلوه هایی از این حرکت را در دانشگاه مشاهده کنیم.

جانشین فرمانده سپاه در پایان با تاکید بر اینکه دانشگاه باید یک مظهر تمدنی پیدا کند خاطر نشان کرد: دانشگاه جلوه هایش در ابعاد انسانی، مادی،   فضا و تجهیزات و مکان باید با شکوه بوده تا با ترکیب یکدیگر، هدف نهایی به تدریج حاصل شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.