فریمان_نشست مجمع سلامت شهرستان فریمان در محل سالن اجتماعات فرمانداری فریمان برگزار شد.

نشست مجمع سلامت شهرستان فریمان برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  نشست مجمع سلامت شهرستان فریمان با حضور قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، فرماندار فریمان و سایر مسئولین استانی و شهرستانی در محل سالن اجتماعات فرمانداری فریمان برگزار شد.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مقوله سلامت باید اجتماعی شود، افزود: بیشترین توقع در خصوص سلامت جامعه از حوزه پزشکی است در صورتی که سلامت، ۲۵ درصد بر عهده حوزه پزشکی و ۷۵ درصد برعهده آحاد جامعه و ناشی از رفتارهای انسان ها و عوامل اجتماعی می باشد.

خدایی با بیان اینکه فریمان دو خیر ملی دارد شهید مطهری را بزرگترین خیر فرهنگی و دینی شهرستان و کشور دانست و با یاد کردن از حسن قاضی زاده هاشمی گفت: وی علاوه بر خدمات فراوانش در حوزه وزارت بهداشت، با راه اندازی بنیاد نور آوران سلامت خدمات شایانی به جامعه ارائه می دهد.

خدایی در ادامه با انتقاد از برخی مسئولین در خصوص قهوه خانه ها و ارائه قلیان اظهارداشت: انسان بر اثر جهلی که دارد گاها بزرگترین ظلم را در حق خود می کند به عنوان نمونه شخصی که قلیان یا سیگار مصرف می کند، افکار منفی، اخلاق بد، غیبت کردن و غیره از عواملی است که زندگی مولد و با نشاط را از فرد سلب می کند و باعث روان پریشی شده و سلامت را به خطر می اندازد.

وی در این خصوص به مسئولین گفت: وقتی می توانیم کار کسی را امروز راه بیندازیم و بگوییم برو و فردا بیا او را دچار ناراحتی و استرس کرده ایم و مانند یک میکروب عامل خطر شده ایم پس برای اجتماعی شدن سلامت باید ما مسئولین از خودمان شروع کنیم.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه سن امید به زندگی به ۷۶ سال رسیده است، افزود: این عدد در گذشته ۴۵ تا ۵۰ سال بوده و در گذشته از هر ۱۰۰۰ کودک ۱۲۶ نفر در سال اول زندگی فوت می شدندکه این عدد به ۱۶ رسیده است.

وی بیشترین دلایلی که برخی افراد به سن امید به زندگی یعنی ۷۶ سال نمی رسند را تصادفات، معلولیت و بیماری های قلبی عروقی عنوان کرد و بیان داشت: اولین علت مرگ و میر زنان مربوط به عامل روحی و روانی می باشد.

در ابتدای این نشست  صفایی فرماندار فریمان از سیاست های دولت در اجرای تحول سلامت گفت، همچنین  پاینده رئیس شبکه بهداشت و درمان فریمان به ارائه گزارشی از عملکرد و وضعیت سلامت شهرستان پرداخت.

شایان ذکر است در پایان مراسم بیانیه مجمع سلامت قرائت شد و از فعالین و خیرین حوزه سلامت با اهداء لوح، تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.