دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید اعلام کردبا افزایش هزینه‌های نظامی دولت آمریکا بدهی عمومی این کشور تا سال ۲۰۲۸ به ۳۰ تریلیون دلار خواهد رسید.

بدهی عمومی آمریکا در ۱۰ سال آینده به ۳۰ تریلیون دلار می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین،   با توجه به ارزیابی بودجه پیشنهادی آمریکا بدهی عمومی این کشور طی ۱۰ سال آینده از مرز ۳۰ هزار میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید اعلام کرده است که بدهی عمومی آمریکا در سال ۲۰۲۸ به ۳۰ هزار میلیارد دلار خواهد رسید.

از سوی دیگر دفتر نظارت بر پاسخگوی بودجه فدرال آمریکا اعلام کرده است که در این سال کسری بودجه آمریکا به ۱۰۱ درصد تولید ناخالص داخلی کشور افزایش خواهد یافت.  

بدهی عمومی آمریکا هم اکنون ۲۰.۶ هزار میلیارد دلار است که در بالاترین سطح خود از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون قرار دارد.  

دفتر بودجه کنگره آمریکا سال گذشته پیش‌بینی کرد در صورتی که قوانین موجود در آمریکا ادامه یابد کسری بودجه دولت آمریکا افزایش یافته و این مسأله طی ۳۰ سال آینده بدهی عمومی این کشور را شدیداً افزایش خواهد داد و کسری بودجه آمریکا در سال ۲۰۴۷ به ۱.۵ برابر تولید ناخالص این کشور خواهد رسید.

بنا به بودجه ارائه شده جدید دولت ترامپ بودجه درخواستی نظامی آمریکا ۶۸۶ میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال ۲۰۱۷، ۱۳ درصد افزایش داشته است.

ترامپ می‌گوید قصد داریم ارتش آمریکا را به بالاترین سطح قدرت خود برسانیم و ما آن گونه به ارتش خود توجه خواهیم کرد که تاکنون به آن توجه نشده باشد.  

به طور کلی فارغ از سیاست‌های حزبی بدهی عمومی آمریکا طی سال‌های گذشته روندی افزایشی را پیموده است به گونه‌ای که حتی زمانباراک اوباما رئیس جمهور پیشین و دموکرات آمریکا بدهی عمومی این کشور در طول ۸ سال از ۹ تریلیون دلار به ۲۰ تریلیون دلار رسید.  

هفته گذشته مؤسسه رتبه‌بندی مودی هشدار داد که این مسأله می‌تواند به کاهش رتبه اعتباری آمریکا و در نتیجه و بدتر شدن وضعیت مالی این کشور منجر خواهد شد. مؤسسه S&P نیز در سال ۲۰۱۱ رتبه اعتباری آمریکا را کاهش داده بود.  

مؤسسه مودی در گزارش خود هشدار داده است که اجرای طرح کاهش مالیات در آمریکا می‌تواند فشار بر ساختار مالی این کشور را شدیداً افزایش دهد.

در ماه ژانویه نیز یکی از بزرگترین مؤسسات رتبه‌بندی چین به نام مؤسسه رتبه‌بندی اعتباری داگونگ‌گلوبال رتبه اعتباری آمریکا را چند پله کاهش داد و این کشور را هم‌تراز کشورهایی نظیر پرو، کلمبیا و ترکمنستان قرار داد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.