همدان - رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان از برگزاری اولین جشنواره کشوری رویش ویژه کانونهای دانشجویی سراسر کشور در اسفند ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه پیام نور استان همدان خبر داد.

برگزاری اولین جشنواره کشوری «رویش»

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، صفی الله صفایی با بیان اینکه اهمیت واصل دانستن کار فرهنگی در دانشگاهها توصیه رهبر انقلاب اسلامی به دانشجویان می باشد گفت:این جشنواره با موضوع دستاوردهای کانونهای فرهنگی، هنری، اجتماعی دانشگاههای پیام نور سراسر کشور به منظور توسعه و تقویت فعالیت های گروهی کانونی در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور سراسر کشور برگزار می شود.

 وی هدف از برگزاری این جشنواره را فراهم کردن زمینه بروز و ظهور فعالیت های موفق جمعی و گروهی دانشجویان فعال در عرصه های مختلف کانونها دانست و افزود:  شناسایی و معرفی استعدادها و خلاقیت های فردی و گروهی موجود در کانونها، ایجاد فضای مناسب برای ایجاد رقابت مثبت میان کانونهای فرهنگی و هنری، اجتماعی و مذهبی در سطح کشور، فراهم سازی و آشنایی جامعه با توانمندی های موجود در کانونها و ایجاد فضای مناسب برای تعامل و همکاری مشترک میان کانونهای دانشگاهها با یکدیگر وبا نهادها وسازمانهای خارج از دانشگاه از دیگر اهداف این جشنواره است.

صفایی بیان کرد: حدود ۲۵۰ نفر دانشجو از ۵۰۰مراکز و واحدهای دانشگاه های پیام نور سراسر کشور در این جشنواره ۴روزه از ۱۹ تا ۲۲ اسفند ماه ۹۶ شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد : در حاشیه برگزاری این جشنواره، نمایشگاه آثار دانشجویان در قالب بر پایی ۴۱ غرفه در محل دانشگاه پیام نور استان همدان و معرفی نفرات اول تا سوم هر استان از دیگر برنامه های این جشنواره کشوری به شمار می رود که در قالب آن، کانونهای فرهنگی، هنری و دانشجویی مراکز و واحدهای مختلف دانشگاهی جدید ترین دستاوردها و فعالیتهای خود را به نمایش می گذارند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش علمی (داوری) و اجرایی برگزار خواهد شداظهار کرد: ارسال آثار اولین جشنواره کشوری رویش از دی ماه سال جاری از طریق سایت جشنواره و به صورت رجوع به دبیرخانه جشنواره آغاز شده است.

صفایی با بیان اینکه این جشنواره در کمیته های دینی و مذهبی ،حوزه اجتماعی ،حوزه ادبی و هنری ، فرهنگ اندیشه و بخش نمایشگاهی برگزار می شود گفت: در این جشنواره دستاوردها و فعالیت های کانونها در ۳۴ شاخه مختلف مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد .

وی ادامه داد:  برگزاری امور تفریحی و فوق برنامه، بازدید از اماکن زیارتی و سیاحتی، برنامه های فرهنگی، نشست های فرهنگی و هنری و انتخاب برترین های هر حوزه از دیگر برنامه های این جشنواره به شمار می رود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با اشاره به اینکه در خلال این جشنواره نشست های مختلفی را برای مدیران فرهنگی دانشگاه پیام نور و دبیران کانونهای فرهنگی،هنری، اجتماعی و دبیران شوراهای هماهنگی این کانون ها پیش بینی کرده ایم اضافه کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه مدیران و کارشناسان و دبیران و اجرای گروه های مختلف دانشجویی از دیگر برنامه های این جشنواره است.

صفایی در پایان گفت: ما نقش به سزای این حرکت خود جوش در شکوفایی استعداهای دانشجویی را امری مهم می دانیم و جشنواره رویش، فصل رویش جوانه های هنر و ادب است که می تواند برای جوانان دانشجو آغاز یک راه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.