رئیس هیأت امنا و هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: براساس مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه آزاد می‌تواند مرکز جذب هیات علمی ایجاد کند که بر اساس آن می‌توانیم اساتید متدین را جذب کنیم.

ایجاد مرکز جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی در اجتماع بزرگ بسیج اساتید این دانشگاه که صبح امروز در واحد تهران مرکزی برگزار شد، گفت: برخی معتقد هستند انقلاب ما تمدن ساز است در حالی که در اصل اسلام تمدن ساز بود، منافقین و دشمنان ۳۰ سال پیش مدعی بودند تمدنی به نام تمدن اسلامی وجود ندارد بلکه برگرفته از تمدن یونان و رنسانس است.

وی ادامه داد: تمدن اسلامی بر اساس جهان بینی الهی است و تفکرات الهی ادیانی غربی مانند مسیحیت و یا یهودیت برگرفته از آن است و وقتی مسیحیت به اروپا رفت به جای اینکه اروپا مسیحی شود مسیحیت اروپایی شد زیرا برای اروپا چیزی جز این دنیای مادی ملموس نیست.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت: طبق فرموده امام خمینی به واسطه قاجار سال‌ها به عقب برگشتیم که نمونه آن قتل امیرکبیر بود که مشابه آن در عثمانی هم وجود داشت که آن‌ها از آن فرصت برای پیشرفت خود استفاده کردند.

وی افزود: مشکلات آموزش عالی حاضر حاصل منحرف شدن اهداف دارالفنون امیرکبیر است در حالی که کتاب قانون ابن سینا تا چند سال‌ پیش در دانشگاه‌های علوم پزشکی اروپا تدریس می‌شد.

ولایتی با بیان اینکه غربی‌ها توانستند جهانی‌بینی آموزش عالی ما را عوض کنند، گفت: درست است که مثلا رشته فیزیک، شرق و غرب ندارد اما آنکه الهی یا مادی به فیزیک نگاه کنیم متفاوت است. تفاوت نگاه الهی و نگاه مادی این است که داروین انسان را تشکیل شده از آمیب در لجن‌زار اما اسلام از آدم ابوالبشر در جنت می‌داند.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضرورت تحول علوم در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از تحولاتی که باید ایجاد شود این است که در همه علوم یک بخش از علوم انسانی که منشا وحی است باید وجود داشته باشد.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد به امر مقام معظم رهبری از ۳۰ دی سال گذشته تا کنون تحولاتی داشته است مجموعه‌ای که به دانشگاه آزاد اضافه شده پایبندی خود به نظام و انقلاب و اسلام را نشان داده است و در هیچ کجای ایران این جمع پیشرو از نظر علمی و اعتقادی یافت نمی‌شود.

ولایتی با بیان اینکه روسای ۲۱ استان تا کنون عوض شده‌اند، بیان کرد: روسای گذشته دانشگاه‌های آزاد زحمات زیادی کشیده‌اند اما کسانی که با روش تحولی دانشگاه آزاد همراه و همگام بودند جایگزین این افراد می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد با پول مردم ایجاد شده است و ملک شخصی کسی نیست و متعلق به تمام مردم است، گفت: ویژگی دانشگاه آزاد اسلامی این است که دچار دیوان ‌سالاری‌های محدود کننده نشده است.

ولایتی درباره جذب نخبگان در دانشگاه آزاد عنوان کرد: به گزارش معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد حدود ۱۴ هزار نخبه در این دانشگاه جذب شده است که حدود ۶۰ درصد آنها از خود دانشگاه و ۴۰ درصد آن از دانشگاه‌های دیگر هستند.

رئیس هیات امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد با بیان اینکه هر کس کار پژوهشی خوب و مفید داشته باشد مورد حمایت دانشگاه‌ آزاد قرار خواهد گرفت، گفت: طبق مصوبه هیات امنای دانشگاه آزاد ۱۰ درصد بودجه کل این دانشگاه برای امور پژوهشی اختصاص داده شده است.

وی گفت: امیدوارم با همراهی یکدیگر بتوانیم به دانشگاه تمدن‌ساز دست پیدا کنیم، دانشگاه آزاد می‌تواند و باید با این مجموعه مدیریتی در تمدن‌سازی بر اساس جهان‌بینی الهی پیشرو باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.