کرج - چهل و سومین جلسه شورای شهر کرج در حالی برگزار شد که در این جلسه ضمن رد طرح دوفوریتی بهسازی بافت های فرسوده به موضوع بلاتکلیفی برخی طرح های مدیریت پسماند کلانشهر کرج پرداخته شد.

بلاتکلیفی طرح های مدیریت پسماند کرج /رد طرح دوفوریتی بهسازی بافت فرسوده

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، چهل و سومین جلسه شورای شهر کرج  پیش از صبح امروز چهارشنبه با حضور اعضای شورا و شهردار وبرخی معاونین وی برگزار شد.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر در نطق پیش از دستور خود ضمن انتقاد از وضعیت مدیریت پسماند در شهر کرج اظهار کرد: از سالهای گذشته حوزه مدیریت پسماند در موضوع تفکیک از مبدا زباله ها و شیرابه های موجود در منطقه حلقه دره که با بوی نامطبوع همراه است کار مفیدی صورت نداده است.

وی افزود: در فصل سرما ایجاد بوی بد در این منطقه بیشتر شده و شهروندان از این اتفاق گله مند هستند.

محمدی با بیان اینکه باید قانون طرح تفصیلی پسماند تهیه شود، گفت: طرح جامع و طرح تفصیلی در این حوزه نداریم چراکه از سال ۹۰ باید انجام می گرفت و در سال ۹۳ زباله ها بازیافت می شد.

وی ادامه داد: در این حوزه واحد کمپوست داریم اما این واحد تعطیل است همچنین واحد پردازش هم از دو سال پیش مستقر بود ولی هم اکنون غیر فعال است.

محمدی با بیان اینکه قرارداد ۵میلیارد تومانی برای مدیریت شیرابه ها منعقد شد ولی این پروژه نیمه تمام ماند، افزود: در موضوع قرارداد ۱۱میلیاردی ریالی خرید سطل های زباله نیز هیچ گزارشی وجود ندارد.

وی با اشاره به نخاله های ساختمانی در شهر گفت: سرمایه گذار ۱۰۰میلیارد تومان برای بازیافت نخاله های ساختمانی قرارداد بست ولی این پروژه نیز معطل ماند.

محمدی در ادامه گفت: شرکت هایی که با حوزه خدمات شهرداری قرارداد دارند در رابطه با نحوه پرداخت حقوق پرسنل شکایتی را تنظیم و به شورا ارائه دادند که رسیدگی لازم صورت بگیرد.

وی با اشاره به دستور صریح استاندار البرز، رئیس کمیسیون عمران و شهردار گفت: تا پایان سال موضوع حلقه دره و پسماند باید تعیین تکلیف شود.

شهرداری در موضوع سگ های ولگرد پاسخگو باشد

حسین محمدی در ادامه سخنانش با اشاره به  اتفاقات هولناک اخیر در پناهگاه نگهداری سگ های بلاصاحب حلقه دره، گفت: بی توجهی پیمانکار در نگهداری سگ های ولگرد در این منطقه مشکلاتی را ایجاد کرده است که مدیریت شهری باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه به علت تعلل پیمانکار مربوطه در عدم نظارت تعدادی از سگ ها تلف شده اند، گفت: عدم غذا رسانی سریع و نظارت این فاجعه رابه بار آورد که جمعی از حامیان حقوق حیوانات معترض شدند و کسانی که عامل این وضع شدند باید با آنها برخورد شود.

در ادامه جلسه، وحیدی نائب رئیس شورا در خصوص نا کارآمدی روابط عمومی مدیریت شهری گفت: روابط عمومی مدیریت شهری پیشانی شورا و شهرداری است اما تمام زحمات  پرسنل شهرداری در مواقع بحران را لگدمال کرد.

وی با اشاره به اینکه در اقدامات اولیه شهرداری در موقع بحران هیچ انعکاسی از سوی روابط عمومی صورت نگرفت گفت: روابط عمومی مدیریت شهری بجای انعکاس اخبار سیاسی کاری کرده  و زحمات پرسنل زحمت کش دیده نشد.

نائب رئیس شورای شهر کرج اضافه کرد:  به دلیل ناتوان بودن مدیر روابط عمومی شهرداری تمام زحمات شورا و شهردار نادیده گرفته شد.

تفویض اختیار آسفالت به مناطق شهرداری

در ادامه جلسه به بررسی لایحه ای پرداخت شد که به شهرداری کرج اجازه داده می شد اختیار پروژه های  آسفالت و بهسازی معابر تا مبلغ ۵میلیارد ریال را به مدیران مناطق واگذار کند.

فرج الله ایلیات عضو شورا در این خصوص گفت: در بازدید از مناطق که انجام گرفت شهروندان از آسفالت و جدول در بعضی از مناطق گله مند بودند که اعلام شد در سقف معاملات تفویض اختیار شود و مناطق خود کارهای ضروری را انجام دهند. این لایحه در نهایت با اکثریت آرا به تصویب رسید.

در ادامه جلسه طرح دو فوریتی توافق‌نامه‌ مربوط به بهسازی و نوسازی بخشی از بافت فرسوده کرج درجلسه شورای اسلامی  مطرح شد.

شهردار کرج در دفاع از دو فوریتی بودن این طرح گفت: بررسی‌های کارشناسی در این حوزه انجام شده است و تاخیر جایز نیست چرا که اگر میان تصویب طرح و اجرای آن فاصله بیفتد اعتماد مردم سلب خواهد شد.

 اصغر نصیری در ادامه افزود: طی جلسات متعدد و مستمر سرمایه‌گذاران برای ورود به بحث احیای بافت فرسوده ترغیب شده‌اند.

 شهردار کرج با اشاره به اینکه  اولین بلوک شهری با ۱۱۴ واحد در محدوده‌ محله مصباح تعیین شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم با تصویب این طرح تا پایان سال اولین پروانه را صادر کنیم.

 احد رسولی نیز  طرح احیای بخشی از بافت فرسوده را مستلزم انجام مطالعاتِ دقیق‌تر و تخصصی‌تر در کمیسیون‌ عمران و شهرسازی دانست.

معاون معماری و شهرسازی شهردار کرج در این ارتباط گفت: تمام مطالعات در خصوص ۹۵۰ هکتار بافت فرسوده کرج انجام شده و طراحی ویژه به‌خصوص برای تپه مرادآب و حصار نیز صورت گرفته است.

گفتنی است در نهایت دوفوریت این طرح به تصویب نرسید و برای بررسی های بیشتر به کمیسیون عمران ارجاع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.