قزوین_ رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: قانون حمایت از مصرف کنندگان در کشورهای توسعه یافته با استاندارد دیده شده است.

استاندارد کلید توسعه اقتصادی است

به گزارش قدس آنلاین، نیره پیروز بخت روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل استاندارد قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد با بیان اینکه استانداردها باید به ارتقای زندگی مردم کمک کند، اظهار کرد: استاندارد سازمان پویایی است و هر روز باید بتواند نیازهای جامعه را در بخشهای مختلف پاسخگو باشد.

وی افزود: هر کشوری که توانسته بر مشکلات فایق شود رعایت استانداردها جدی گرفته شده و در تمام اجزای زندگی جاری است، حتی قانون حمایت از مصرف گنندگان در کشورهای توسعه یافته با استاندارد دیده شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران بیان کرد: هنوز به عرصه رقابت پذیری جهانی نرسیده ایم هرچند کارهای اساسی صورت گرفته که امروز دولت تمام قد در خدمت استاندارد است و تأکید دارد استاندارد در تمام شیون زندگی حاکم باشد.

قانون تقویت استانداردسازی تصویب شد

پیروز بخت افزود: هفت بار قانون به شورای نگهبان رفت و برگشت و رکورد گینس شکسته شد و با کمک رئیس مجلس بالاخره تصویب شد.

وی تصریح کرد: این قانون را مطالعه کنید بسیار پویا و جامع است و شورای استاندارد فرابخشی است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه شورای عالی استاندارد به ریاست رئیس جمهور تشکیل می شود، گفت: در این قانون امده مقررات فنی سازمان های استاندارد باید به درستی اجرا شود و همه جا استاندارد می تواند وارد کار شده و نظارت فرابخشی محقق شده تا از موازی کاری جلوگیری شود بویژه با وزارت بهداشت و جهاد تداخل وظیفه نخواهیم داشت.

پیروز بخت اظهار کرد: در این قانون آمده که استاندارد تنها مرجع صدور مجوز هلال در کشور است.

وی ادامه داد: از ظرفیت سازمانهای دیگر استفاده خواهیم کرد، از اتاق بازرگانی استفاده می کنیم و در قانون جدید تکالیف بخوبی مشخص شده و از موازی کاری جلوگیری می شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران عنوان کرد: جرایم هم تشدید شده و مطابق قوانین جاری با کسانی که استاندارد را رعایت نکنند برخورد می شود.

پیروز بخت یادآور شد: توسعه استانداردها و فعالیت بین المللی را در اولویت داریم که ضمن افزایش کارایی استاندارد و رفع مشکلات موجود در این حوزه، حامی تولید ملی باشیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.