قزوین_ رییس سازمان استاندارد ملی ایران در دیدار با استاندار قزوین گفت: آمادگی لازم برای ورود پررنگ تر به تدوین و تنظیم استانداردهای جدید در حوزه انرژی را داریم.

آمادگی لازم برای تدوین و تنظیم استانداردهای جدید در حوزه انرژی را داریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، رییس سازمان ملی استاندارد ایران روز چهارشنبه در دیدار با استاندار قزوین که در دفتر جلسات استانداری قزوین صورت گرفت، گفت: آمادگی لازم برای ورود پررنگ تر به تدوین و تنظیم استانداردهای جدید در حوزه انرژی را داریم.

 پیروز بخت افزود: هرکاری از دست ما برای تدوین و تنظیم استانداردهای جدید حوزه انرژی به ویژه در بخش آب بربیاید انجام خواهیم داد تا شاهد بهینه سازی مصرف این مایه حیاتی باشیم. 

وی اضافه کرد: البته قشری وجود دارند که تفهیم مصرف بهینه آب به آنها بسیار دشوار است و در این خصوص باید شاهد فرهنگ سازی و اتخاذ سیاست های مناسب بود. 

عبدالمحمد زاهدی هم در این دیدار گفت: با توجه بحران آب در کشور و استان قزوین، می توان تجهیزات مصرف آب را به سادگی با استانداردهای روز مجهز کرد تا آب کمتری مصرف کنیم.

وی اضافه کرد: اگر ۱۰ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی را کاهش دهیم فعالیت بزرگی را انجام داده ایم. 

استاندار قزوین با بیان اینکه ما باید به دنبال اقتصاد بدون آب باشیم، افزود: در بعضی نقاط کشور قدر آب را به دلیل مواجه با بحران بسیار خوب می دانند اما برخی مناطق دیگر این مساله را جدی نمی گیرند. 

زاهدی عنوان کرد: ۹۲ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است؛ بنابراین باید الگوی کشت و مصرف آب در این بخش تغییر یابد. 

وی با بیان اینکه صنایع نیازی ندارد که از آب شرب برای مصارف خود استفاده کنند، افزود: صنایع فولادی کشور در چرخه مصرف خود امکان استفاده از هر نوع آبی را دارند و نیازی به آب شرب در این چرخه وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین نیز در این دیدار گفت: مصرف آب شرب در بخش خانگی پنج درصد و در بخش خدمات و صنعت چهار درصد است و ۹۱ درصد آن نیز در بخش کشاورزی مصرف می شود. 

منوچهر حبیبی افزود: از ۵۰۰ میلیون متر مکعب حجم آب سد طالقان ۳۰۰ میلیون متر مکعب سهم استان قزوین است و حجم آب مصرفی در حوزه کشاوزی بسیار بالاست و بازدهی آن نیز مطلوب نیز نیست. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.