سمنان - استاندار سمنان با بیان اینکه امروز کم آبی در این استان از مرز بحران عبور کرده است، گفت: باید به دنبال تبیین راهکارهای علمی و عملی درباره کاهش آثار سوء این پدیده بود.

کم آبی در استان سمنان از مرز بحران عبور کرد/ ضرورت مدیریت مصرف

به گزارش قدس آنلاین، سید شهاب‌الدین چاووشی صبح چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری بابیان اینکه امروز مهمترین دغدغه استان آب است که بر تمام مسائل از جمله امنیت، اجتماع، فرهنگ، تولید، اقتصاد و ... تاثیر می گذارد، تاکید کرد: از فرمانداران و بخشداران انتظار داریم تا پرچم‌دار مدیریت مطلوب و مناسب مصرف منابع آب در استان باشند باید با مدیریت مصرف منابع آبی موجود به گونه ای اقدام کرد که مردم استان با مشکلی در این خصوص مواجه نشوند.

وی بابیان اینکه باید به سرعت مشکل کمبود آب که از مرز بحران نیز گذشته، در استان مدیریت شود، تصریح کرد: با مدیریت صحیح مصرف، آب منابع موجود جوابگوی مصرف حداقل سه الی چهار سال آینده استان خواهد بود بنابراین از فعالان فرهنگی به‌ویژه در فضای مجازی می‌خواهیم تا در سوق دادن مردم استان به مصرف درست یاری گر باشند.

۸۶درصد آب استان سمنان صرف کشاورزی می شود

رئیس شورای اداری استان سمنان بابیان اینکه دولت تسهیلات قابل توجهی در بحث آب‌رسانی مکانیزه و تحت‌فشار کشاورزی ارائه می‌کند، افزود: ۸۶درصد منابع آبی استان صرف مصارف کشاورزی می‌شود اما بهره وری آن بسیار پایین است بنابراین مسئولان باید به صورت جدی زمینه‌های مصرف بهینه آب را فراهم کنند.

چاووشی در دیگر بخش سخنان خود ضمن بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه مسئولان ارشد استان سمنان همسو کردن مدیران در راستای خدمت بیشتر به مردم است، ابراز داشت: مدیران و فرمانداران استان باید ضمن بیان ضرورت‌ها و ارائه راه حل برای جبران کمبودها و مشکلات مردم تلاش مضاعف کنند.

وی بابیان اینکه نوسازی ناوگان شهری، جاده‌ای و احیاء بافت فرسوده شهری، روستایی از اولویت‌های مهم دولت در سال جدید محسوب می‌شود، افزود: شهرداری‌ها در شهرها و بنیاد مسکن در روستاها مسئولیت دارند تا نسبت به احیاء بافت های فرسوده اقدام کنند. ‌

اجرایی شدن طرح‌ها در سمنان نیازمند همراهی فرمانداران

استاندار سمنان بابیان اینکه اجرایی شدن طرح‌های توسعه در استان نیازمند به حضور جدی فرمانداران و عملکرد قوی آنان است، ابراز داشت: تلاش مدیران همواره باید برپایه خدمت به مردم و نظام باشد لذا اگر فرمانداران یا بخشداران هنر اقناع مسئولان دستگاه‌های مناطق تحت مدیریت خود را ندارند باید به سرعت استعفا کنند.

چاووشی بابیان اینکه باید از فرصت تردد زائران در استان سمنان به سود رونق اقتصادی استفاده کنیم، تصریح کرد: به منظور جذب گردشگران نمایشگاه‌های دائمی عرضه محصولات محلی باید طی سال در شهرها و روستاهای استان ایجاد شود.

در این آیین از خدمات محمود قنبری قدردانی و سعید ناجی به عنوان معاون سیاسی، اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد.

گفتنی است محمود قنبری مابقی دوران خدمت خود را در استان گلستان سپری خواهد کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.