بیرجند- سرپرست بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: تفاهم‌نامه همکاری آستان قدس رضوی با بسیج سازندگی خراسان جنوبی در زمینه اجرای ۴۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی مرتبط با منابع آب در خراسان جنوبی منعقد شد.

آستان قدس رضوی و بسیج سازندگی خراسان جنوبی در اجرای ۴۰ پروژه محرومیت زدایی مشارکت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی خراسان جنوبی، مهدی هنری با بیان اینکه از برنامه‌های بسیج سازندگی اجرای طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مردم استان خراسان جنوبی است اظهار داشت: در این راستا پیگیری برای استفاده بهینه از اعتبارات محرومیت زدایی تمام نهادها و سازمان‌های مرتبط با موضوع و هدایت آنها به سمت مناطق و روستاهای محروم استان را در برنامه سازمان وجود دارد.

وی افزود: رفع محرمیت و فراهم کردن امکان زندگی برای روستاییان مناطق محروم، عامل بسیار مهمی در توسعه اقتصادی، تثبیت جمعیت و جلوگیری از مهاجرت روستائیان است.

سرپرست سازمان بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی بیان کرد: به دلیل تاکیدات مقام معظم رهبری در حکم انتصاب تولیت آستان قدس بر خدمت به محرومین و مستضعفین خوشبختانه برنامه‌های محرومیت زدایی در رأس برنامه‌های وی قرار گرفته است.

هنری افزود: با توجه به ظرفیت سازمان بسیج سازندگی در ارتباط مستقیم با مردم و حضور فعال در روستاها تفاهم نامه‌ای بین آستان قدس رضوی و بسیج سازندگی خراسان جنوبی به منظور محرومیت زدایی و ایجاد زمینه اشتغال پایدار از طریق اجرای پروژه‌های احیا و مرمت قنوات و احداث کانال و استخرهای ذخیره آب در سطح استان خراسان جنوبی منعقد شده است.

وی گفت: مهمترین مزیت این تفاهم اجرای پروژه در همه شهرستان‌های استان است که بر این اساس ۴۰ طرح در این برنامه اولیه قرار گرفته که برآورد اعتبار کلی آن ۱۵ میلیارد ریال بوده و ۵۰ درصد آن به میزان ۷۵۰ میلیون تومان توسط آستان قدس تامین می‌شود.

سرپرست سازمان بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: ۵۰ درصد باقیمانده نیز با پیگیری بسیج سازندگی از طریق خودیاری اهالی، خیرین وادارات و دستگاه‌های متولی پروژه تامین خواهد شد.

هنری بیان کرد: مطابق این تفاهم مبلغ ۲۰۰ میلون تومان برای شروع به کار پروژه از طرف آستان قدس رضوی تخصیص یافته و عملیات اجرای پروژه‌ها از هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با هم افزایی و استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌ها و اعتبارات و به برکت اعتبار مربوط به آستان قدس رضوی بتوانیم قدمی هر چند کوچک در راستای کمک به مردم شریف استان برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.