قزوین_ نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرانه فضای درمانی در قزوین پایین است، گفت: وزارت بهداشت و درمان با اعتباری که امروز در اختیار دارد باید با یک مدیریت بهینه بتواند حوزه سلامت را تقویت کند.

پایین بودن سرانه فضای درمانی قزوین/ وزیر بهداشت با مدیریت بهینه حوزه سلامت را تقویت کند

داود محمدی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: برنامه های مختلفی را براساس سند چشم انداز در سطح کشور و به تناسب در استان قزوین ترسیم کرده ایم که در بسیاری از این برنامه ها از جمله برنامه های فضای مجازی و سایبری، نانوتکنولوژی و بنیه دفاعی دستیابی داشته و جلوتر از آن هم حرکت کرده ایم که البته در حوزه اقتصادی نتوانسته ایم به این جایگاه دست یابیم.

وی افزود: از بین ۲۵ کشور، کشور ایران رتبه ۱۸ را به لحاظ اقتصادی به خود اختصاص می دهد و به لحاظ محیط کسب و کار در کشور مشکل وجود دارد؛ در این زمینه باید بیشتر تلاش کنیم و جهش انقلابی داشته باشیم تا بتوانیم وضعیت گذشته را جبران کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در سالجاری مجلس بودجه مناسبی را برای اشتغال به ویژه برای مناطق روستایی توسط نهادهای حمایتی درنظرگرفته است تا بتوانیم به هدفگذاری دولت به منظور ایجاد یک میلیون و ۳۰ هزار اشتغال تحقق بخشیم تا بهانه ای برای مخالفان و دشمنان کشور نباشد.

محمدی با اشاره به وضعیت حل مشکلات شرکت های تولیدی از جمله شرکت متالوژیک پودر ایران عنوان کرد: مشکلات کارگران استان قزوین را در صحن علنی مجلس بیان کرده و از رییس مجلس و وزیر کار و رفاه تشکیل کارگروه ویژه خاص این استان برای حل مشکلات صنعتی را درخواست کرده ایم و به صورت جدی پیگیری می کنیم؛ چراکه شاهد تعدیل کارگران و تعویق حقوق ها را از دو تا هفت ماه هستیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای فعالیت های مرتبط با آن بر عهده دولت و نظارت آن بر عهده مجلس است، مطرح کرد: در زمینه حل مشکلات اقتصادی اقدامات مختلفی در مجلس شورای اسلامی انجام شده است؛ برای نمونه به منظور تحرک اقتصادی، قانون خروج از رکود را در مجلس تصویب کرده و کمیسیون ویژه اصل ۴۴ را برای فعال سازی بخش خصوصی درنظر گرفته ایم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به برنامه های کمیسیون اصل۹۰ در حوزه بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: در سالجاری بیشترین بودجه را به این حوزه اختصاص داده ایم؛ باتوجه به اینکه ۷۵ هزار میلیارد تومان از بودجه کشور برای بهداشت و درمان هزینه می شود، این بودجه میزان قابل توجهی است.

محمدی یادآور شد: تمام بودجه های مورد نیاز وزارت بهداشت و درمان را در اختیار این وزارتخانه قرار داده ایم؛ وزارت بهداشت و درمان با اعتباری که امروز در اختیار دارد باید با یک مدیریت بهینه بتواند حوزه سلامت را تقویت کند که البته عملکرد حوزه سلامت طی سالهای جدید بهتر از گذشته بوده است.

وی در خصوص رسیدگی به وضعیت بهداشت و درمان مناطق حاشیه نشین و فضاهای شهری استان قزوین اضافه کرد: در برخی از نقاط به ویژه مناطق روستایی این استان کمبودهایی وجود دارد که باید رفع شود و سرانه فضای درمانی نیز پایین است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بودجه ردیف دار به بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در ردیف بودجه کشور اختصاص داده شده و بیمارستان ۱۸۰ تختخوابی شهر الوند ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ تلاش داریم تا بیمارستان آبیک، محمدیه و بیدستان را با کمک خیران ساماندهی کنیم و برای سایر شهرها از جمله شریف آباد، اقبالیه و محمودآباد نمونه نیز پایگاه های درمانی تقویت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.