یزد- رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردکان گفت: بیش از سیصد کیلوگرم سنگدان منجمد مرغ در پست قرنطینه شبکه دامپزشکی شهرستان اردکان یزد توقیف و معدوم سازی شد.

۳۰۰ کیلوگرم سنگدان منجمد مرغ معدوم سازی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دامپزشکی یزد،رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردکان اظهار داشت: پیرو گزارش پست قرنطینه دامپزشکی شهرستان اردکان در خصوص کشف محموله سنگدان منجمد مرغ، بیش از سیصد کیلوگرم سنگدان فاسد مرغ توقیف و معدوم سازی شد.

شهرام شاکر گفت: محموله مورد نظر فاقد هر گونه مجوز حمل و پیشینه بهداشتی بود و پس از آن که توسط بازرس ویژه کنترل فراورده های خام دامی شبکه دامپزشکی شهرستان اردکان مورد بررسی و بازدید قرار گرفت، بر اساس شواهد قابل مشاهده، فساد آن محرز گردید، در نتیجه به منظور جلوگیری استفاده آن در چرخه مواد غذایی توقیف و معدوم شد.

وی تصریح کرد: رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای در امر حمل و نقل دام و فراورده های خام دامی از نظر جلوگیری از خطر شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام و انتشار عوامل بیماری زا در مناطق مختلف دارای اهمیت ویژه ای می باشد. به همین دلیل کلیه مراحل حمل، از جمله بررسی درخواست متقاضیان، صدور گواهی بهداشتی حمل ، کنترل بهداشتی در طی ورود و خروج دام و فراودره های خام دامی از استان و تخلیه آن در مقصد تحت نظارت کامل دامپزشکی قرار دارد.

شاکر گفت: حمل دام و فراورده های خام دامی الزاما می بایست تحت نظارت دامپزشکی و پس از اخذ مجوز از این ارگان صورت گیرد در غیر اینصورت از تردد چنین محموله هایی جلوگیری به عمل می آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.