یزد- در مراسمی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، فرماندار مهریز، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از مردم و مسئولان محلی، کتابخانه خیرساز «حاج علی اکبر محبوبی» روستای گردکوه افتتاح شد.

ششمین کتابخانه روستایی شهرستان مهریز افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در این مراسم اظهار داشت: گشایش کتابخانه حاج علی اکبر محبوبی گردگوه و اقداماتی نظیر آن نشان دهنده این است که نیت خیر یک فرد تا چه حد می‌تواند منشأ اثر و تحول در جامعه باشد.

محمدعلی طالبی، با بیان اینکه باید قدردان انسان‌های نیک‌اندیش باشیم، تصریح کرد: خداوند نیز به نیت‌ها و قدم‌های خیر برکت خواهد داد و ما نیز همه باید تلاش کنیم با قدردانی شایسته از خیران عزیز، این روحیه خیرخواهانه را در جامعه تقویت کنیم.

وی افزود: امیدواریم راه‌اندازی کتابخانه حاج علی اکبر محبوبی روستای گردکوه مایه خیر و برکت برای مردم این روستا باشد و باعث رشد هرچه بیشتر و بهتر فرزندان این منطقه در رسیدن به قله‌های علم و فرهنگ باشیم.

معاون استاندار یزد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از سخت‌کوشی و تلاش چشمگیر مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و همکاران وی، بیان داشت: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان به حق نمونه جدیت و پیگیری بوده است و نمونه این تلاش و جهد، پیشرفت‌های چشمگیر عمرانی کتابخانه‌ها در بحث ساخت، تجهیز و نوسازی کتابخانه‌های استان بوده است.

سیدمحمد رستگاری، فرماندار مهریز نیز از همت والای خیّر کتابخانه، پیگیری دهیاری و شورای اسلامی روستای گردکوه و تلاش اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان برای راه‌اندازی و تجهیز این کتابخانه قدردانی کرد.

فرماندار مهریز همچنین خواستار همکاری بیش از پیش خیران با دولت در زمینه‌های عمرانی و گسترش مراکز فرهنگی در مناطق روستایی شد.

در ابتدای این مراسم، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از افتتاح کتابخانه روستای گردکوه ابراز خرسندی کرد و بیان داشت: همه تلاش مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان این بوده است که کتابخانه‌های روستایی نیز واجد همه امکانات و تجهیزات کتابخانه‌های شهری باشند تا تفاوتی در ارائه خدمات کتابخانه‌ای به مردم شهرها و روستاها نباشد.

وی از همراهی و عنایت ویژه معاون سیاسی امنیتی استانداری در برنامه‌های مختلف کتابخانه‌های عمومی استان و نیک‌اندیشی خیّر کتابخانه‌ساز، حاج علی‌اکبر محبوبی قدردانی کرد و در خصوص راه‌اندازی کتابخانه روستایی گردکوه گفت: پس از تکمیل و تجهیز کتابخانه توسط خیر محترم، یکی از جوانان فعال منطقه برای مسئولیت کتابخانه گزینش شد که امیدواریم با تلاش وی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، کتابخانه به جایگاه در خور و شایسته خود برسد.

دوست فاطمی‌ها همچنین یادآور شد: کتابخانه روستایی گردکوه هم‌اکنون با داشتن یک هزار و ۵۰۰ جلد کتاب، دارای بخش‌های کودک، نشریات، مخزن، مرجع، سالن‌های مطالعه مجزا و مرکز اطلاع‌رسانی است و با افتتاح این کتابخانه، تعداد کتابخانه‌های روستایی شهرستان مهریز به ۶ باب می‌رسد.

علی اکبر محبوبی، خیر کتابخانه نیز در سخنانی کوتاه در خصوص چگونگی ساخت کتابخانه و واگذاری آن به نهاد کتابخانه‌های عمومی توضیحاتی ارائه کرد.

وی با اشاره به سابقه احداث ساختمان کتابخانه، گفت: ساختمان این کتابخانه پیش از واگذاری به نهاد، به عنوان خانه ترویج روستایی مورداستفاده قرار می‌گرفت که پس از درخواست مکرر اهالی و نیاز به راه‌اندازی یک کتابخانه در روستا، با اختصاص مبلغ ۲ میلیارد ریال در  زیربنای ۱۸۰ متر مربع  بهسازی و تجهیز و به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور واگذار شد.

در پایان آیین گشایش کتابخانه عمومی «حاج علی اکبر محبوبی» گردکوه، از خیر این مجموعه و رئیس شورای اسلامی روستا و دهیار گردکوه با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.