رشت- سرپرست فرماندار رشت در سومین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت با تاکید بر اینکه مدیران باید به طور مستمر بر پروژه ها نظارت داشته باشند گفت:مدیران همکاری خود را با کمیته نظارتی بر کیفیت پروژه های فرمانداری داشته باشند و در نهایت پروژه ها را به موقع شروع کنند.

مدیران نسبت به جذب و تخصیص بودجه دستگاه های خود اگاهانه عمل کنند

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از فرمانداری رشت ، سید محمد احمدی در سومین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت که با حضور محمدصادق حسنی و کوچکی نژاد دو تن از نماینده رشت و جمعی از مدیران دستگاههای دولتی شهرستان رشت صبح روز پنج شنبه  بیست و ششم بهمن ماه ۹۶ برگزار شددر خصوص اعتبارات پرو ژه های استانی گفت : در بحث استانی ۳۴ میلیارد و ۶۴۲ میلیارد پروژه تعریف شده که  تا امروز با تخصیص ۵۰ درصد در بحث متوازن ۹؛  میلیارد ۷۳ میلیون  و ۷۰۰ هزار تومان با میانگین ۵۰ درصدی و  ۹۶ میلیارد و۹۴۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان با میانگین ۳۰ درصد محقق شده است.

احمدی  با بیان اینکه این جلسه از مهم ترین جلسات شهرستانی است که در مورد توزیع اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای شهرستان تصمیم گیری می کند گفت : علاوه بر پروژه های عمرانی , بررسی درخواست های واصله و سمت دهی و هدف گذاری برنامه ها و پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه های نیمه تمام بر عهده این کمیته است .

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت افزود: برای برطرف کردن نیازهای مردم شهرستان رشت نیاز به یک عزم ملی داریم و در این مسیر توسعه باید همدیگر را یاری کنیم .

احمدی با بیان اینکه مدیران دستگاه باید مطالعات دقیقی در مورد برنامه های کوتاه مدت و میان مدت خود داشته باشند خاطرنشان کرد: این جلسات و توضیحات ملاکی مناسب برای ارزیابی بودجه ۹۷ است و در تدوین بودجه سال جدید خودم به شخصه ورود خواهم کرد .

وی ادامه داد: ۷۲۲ پروژه با مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان برای شهرستان رشت است که از این میزان ۳۵ میلیارد استانی است.

احمدی با تاکید بر اینکه مدیران باید به طور مستمر بر پروژه ها نظارت داشته باشند گفت:مدیران همکاری خود را  با کمیته نظارتی بر کیفیت پروژه های فرمانداری داشته باشند و در نهایت پروژه ها را به موقع شروع کنند.

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به مشکلات موجود در عرصه بودجه نویسی تصریح کرد:  وقتی وارد عرصه بودجه نویسی در خانه ملت میشویم ، متوجه خواهیم شد  این بودجه ها با چه سختی هایی تنظیم می شود لذا امروز مدیران باید تعریف پروژه های کاربردی نسبت به جذب و تخصیص بودجه دستگاههای خود اگاهانه عمل نمایند.

وی افزود: تدوین بودجه سال ۹۷ بودجه تصادفی نخواهد بود درماده ۲۳ الحاق ۲ یک قانون ما توانستیم سه پروژه بزرگ احداث کتابخانه مسکن مهر، تامین اب و طرح ساحلی را در شهر رشت به تصویب برسانیم.

او با اشاره به اینکه اعتبارات بعضی ازدستگاههای شهرستانی به نسبت اعتبارات استانی کمتر است ،گفت: این دستگاههای دولتی شهرستان باید در تعریف پروژه و تخصیص بودجه و اعتبار بیشتر تلاش کنند.

احمدی ضمن اظهار گلایه از عدم حضور برخی دستگاهها در کمیته های تخصصی فرمانداری گفت: عدم حضور در جلسه کمیته برنامه ریزی در راستای تعریف بودجه اعتبارات دستگاههای شهرستانی یعنی بی توجه ای به بودجه آن دستگاه از جلسه آینده عدم حضور هر دستگاهی غیرقابل توجیه است. و ازامروزبرای دستگاههای غایب از جمله ورزش و جوانان نیز برنامه ریزی های در راستای تخصیص بودجه درنظر گرفته خواهد شد.

عدم احساس وظیفه مدیران دستگاههای اجرایی باعث بدگویی مر م نسبت به نظام خواهد شد

محمدصادق حسنی نماینده مردم رشت در خانه ملت ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم رشت در راهپیمایی اذعان داست: مردم ثابت کردند که بااین همه مشکل اقتصادی موجود در شهر همچنان پای نظام جمهوری اسلامی ایستاده اند.

وی با تاکید بر  انجام  وظیفه مردم تصریح کرد: امروز مدیران باید با اشنایی کامل از وظایف در خدمات رسانی به مردم بیش از پیش گام بردارند چرا که هرجا مردم نقصانی در ارائه خدمت مشاهده کنند نسبت به دولت و  نظام بی اعتماد می شوند.

حسنی با تاکید بر مسدود شدن جاده رشت به تهران در تعطیلات هفته قبل گفت: مردم به دلیل بسته شدن و عدم احساس وظیفه یک مدیر مجبور شدند به نظام بدگویی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.