کرج – دادستان مرکز استان البرز با بیان اینکه آستانه تحمل در اقشار مختلف جامعه کاهش پیدا کرده است، گفت: عوامل مختلفی چون معشیت و آلودگی هوا در کلانشهرها بر سیستم عصبی و زندگی مردم تاثیرمنفی گذاشته است

آستانه تحمل در اقشار مختلف جامعه کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حاج‌ی رضا شاکرمی در هفتمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم که در پادگان شهید مدرس  کرج برگزار شد، اظهار کرد: پدیده ضرب و جرح دومین جرم استان و کشور بوده و مواد مخدر  وسرقت نیز جرایمی است که در جامعه نمود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه باید رفتار خود را کنترل کنیم و از قضاوت بپرهیزیم، گفت:ضرب و جرح و هتاکی جرم واقعی نیست بلکه برای تصمیم‌گیری در این ماجرا باید تمام زوایای آن مورد بررسی قرار گیرد.

دادستان مرکز استان البرزدر ادامه با بیان اینکه ضرب و جرح در  نیروهای مسلح بغض وکینه را در بین مردم و جامعه رواج می دهد، گفت: در این راستا تنش های بعدی در جامعه به وجود می آیدو کشور را با ضررهای مادی و معنوی مواجه می کند.

شاکرمی افزود: ضرب و شتم در بین نیروهای مسلح باعث خدشه دار شدن اعتماد  مردم شده، اتحاد و همدلی در میان مردم را از بین می برد.

وی با بیان اینک مامورینی که تجربه عینی دارند در معرض آسیب هستند، گفت: افرادی که چهره پلیس و نیروهای امنیتی و نظامی را خدشه‌دار می‌کنند شناسایی شوند و نباید اجازه دهیم این اتفاق بی افتد.

دادستان مرکز استان البرز در ادامه گفت: باید کلاس‌های کنترل خشم برای نیروهای مسلح برگزار شود و مهارت کنترل خشم از طریق روانشناسان انجام دهیم.

شاکرمی در پایان با بیان اینکه به نیروهای مسلح آموزش های حقوقی دهیم تا از مسئولیت مدنی و کشوری آگاهی یابند گفت:  با توسعه رفاه و سلامت می توانیم به کاهش جرایم کمک کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.