جوین_ فرماندار شهرستان جوین اعلام کرد: مدیران دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار توسعه دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان جوین را در دستور کار قرار دهند.

پرونده دانشگاه آزاد اسلامی واحدجوین به فراموشی سپرده شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فرماندار شهرستان جوین به مدیران دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان سبزوار توصیه کرد: توسعه دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان جوین را در دستور کار قرار دهد.  

حسین جمشیدی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان جوین زیر مجموعه دانشگاه آزاداسلامی سبزوار است که باتوجه به امکانات و دارایی های موجود دانشگاه در سطح شهرستان شامل(یک حلقه چاه کشاورزی و حدود ۲۵۰ هکتار زمین واگذاری از طرف منابع طبیعی و آب خیز داری شهرستان جوین) متاسفانه دانشگاه آزاد شهرستان جوین در محلی استجاری با تعداد محدودی رشته فعالیت می کند.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار با در آمد یک ساله از اراضی موجود در شهرستان جوین می تواند، بهترین مکان اداری و آموزشی را در شهرستان جوین برای دانش جویان تهیه نماید.

جمشیدی اظهار داشت: پرونده دانشگاه آزاد اسلامی واحد جوین به فراموشی سپرده شده است.  

یک عضو شورای شهر نقاب گفت: مبحث دانشگاه آزاد اسلامی با حواشی و حمایتهای قابل توجه مردم در جوین کلید خورد و منتهی به آزاد سازی ۲۴۲هکتار زمین و خریداری یک حلقه چاه آب عمیق شد، که در آمد اجاره یک ساله آن بیش از حد تصور است.  

علی اصغر وکیلی تصریح کرد: در امد سالیانه اراضی ویک حلقه چاه عمیق حدود یک میلیاردریال اجاره بها دارد، ولی یک ریال از در آمد در دانشگاه آزاداسلامی در شهرستان جوین هزینه نشده است.  

وی اظهار داشت: به جز این املاک شوراهای قبلی نیز زمینی حدود ۵۰۰۰ متر در شهر نقاب برای ساختمان اداری و آموزشی واگذار کرده اند، ولی به علت عدم پیگیری دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار مالکین مجددا تصرف نموده، که در صورت پیگیری دانشگاه قابل برگشت است.  

یکی از معتمدین محلی گفت: آغاز شروع به کار دانشگاه در شهرستان جوین با شور و هیجان خاصی همراه بود،  ولی در ادامه با فراموشی برخی مسئولین شور وهیجان به پایان رسید، و حاصل تلاش مردم وشوراها دریافت اجاره سالانه چاه آب  و اراضی توسط دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار بود.  

محمد میمری خاطر نشان کرد: اینک که بیش از ۱۵ سال از آن زمان میگذرد، و ارتقاء جوین به شهرستان و استقلال اداری آن نیز صورت گرفته، انتظار میرود، تکلیف این پرونده قدیمی روشن شود.  

وی تاکید کرد:اگر مبالغ اجاره این آب و زمین در این مدت خرج محل دانشگاه می شد، امروز تغییرات چشمگیری را در حوزه دانشگاه آزاداسلامی شهرستان جوین شاهد بودیم.  

یک عضو مجمع خیرین شهرستان جوین گفت: از مسئولین به ویژه فرمانداری ونمایندگان  مردم شهرستان جوین در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم،  با توجه به اقدامات شاخص و درخشانشان برای ارتقاء علمی مردم جوین این مشکل را که از معدود گره های کور این شهرستان می باشد، باز کنند،  

علی ملکیان اظهار امیدواری کرد: با هزینه کرد، در آمدهای آب واراضی متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی انشاالله شاهد درخشش آموزش در میان مشتاقان علمی در شهرستان جوین باشیم.  

شایان ذکر است: اختصاص چنین حجم زمین و آب برای احداث دانشگاه در شهرستان های اطراف تاکنون انجام نگرفته، و این نشان از علاقه مردم جوین جهت پیشرفت علم و دانش در منطقه است،  قطعا نتیجه مطلوب در این پرونده تاثیر گذاری قابل ملاحظه ای به عنوان عملکرد برای مسئولان مربوطه در میان مردم خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.