ایرانشهر -۱۴ کیلومتر راه خاکی دهستان مته سنگ تا روستای گورناگ ۸ سال است که نیمه کاره رها شده است.

حمایت ویژه می خواهیم

قدس آنلاین -گروه استانها - حسین سپاهی: همانطور که می دانید جاده راه مواصلاتی است که در این زمان نیاز مبرمی به شمار می رود.با علم براینکه امکانات بهداشتی، درمانی، علمی و معیشتی به صورت یکسان در بین شهرها و روستاها تقسیم نشده بنابراین وجود جاده برای اتصال روستا به شهر و به دست آوردن امکانات موردنیاز امری ضروری است .

نیاز صلاح زهی معتمد دهستان  مته سنگ در گفت و گویی با خبرنگار ما اظهار داشت جاده مته سنگ به بخش چانف از توابع شهرستان نیکشهر که یکی از آرزوهای دیرینه مردم این منطقه بود بازگشایی شد که از این روستا تا روستای گورناگ ۱۴ کیلومتر خاکی که تعداد ۲۷ پل احداث گردیده که اکثر پلها آماده و خاکریزی گردیده اند و تعدادی نیز فقط سقفشان پوشیده نشده اند و تمام تیرچه بلوکها برای پوشش سقف این چند پل آماده است. متاسفانه علیرغم پیگیریهای مکرر ما مردم و شورای اسلامی و دهیاری بیش از هشت سال می باشد  که این مسیر ارتباطی که فقط خاکریزی و آسفالت می خواهد، نیمه کاره رها شده است.  مسوولین اداره راه و شهرسازی نیکشهر و اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان فقط قول می دهند و از عمل خبری نیست و تا کی به ما مردم وعده وعید می دهند .

همچنین حامد سهرابی دهیار مته سنگ ضمن اظهار گلایه از مسوولین و دست اندرکاران ذیصلاح اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان می گوید: دهستان  مته سنگ در ۶۰ کیلومتری شهرستان نیکشهر با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ خانوار و ۱۶۰۰ نفر جمعیت واقع شده است که اکثر مردم روستا که برای مسافرت و برای خرید مایحتاج خودشان علی الخصوص بیماری و . . . به ایرانشهر می روند باید از طریق نیکشهر به ایرانشهر ۲۲۰ کیلومتر راه طولانی را با متحمل شدن هزینه زیاد و خستگی طی  کنند تا به ایرانشهر برسند ولی مته سنگ از  مسیر چانف به ایرانشهر ۱۱۰ کیلومتر می باشد . متاسفانه علیرغم مکاتبات عدیده با مسوولین ذیصلاح شهرستان و استان و حتی کشور کسی پاسخگوی خاکریزی و آسفالت این چهارده کیلومتر خاکی نیست فقط شعار می دهند که اقدام می کنیم .

سهرابی می گوید : مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان و مدیر راه و شهرسازی شهرستان نیکشهر از نیروهای بومی جنوب استان هستند و مسائل و مشکلات و درد ما مردم محروم و مستضعف را بیشتر از نیروهای غیر بومی درک می کنند و درد آشنای منطقه هستند که انتظارات ما از نیروهای بومی بیشتر از غیربومی ها بوده و می باشد .

وی از مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان و مدیر راه و شهرسازی شهرستان نیکشهر خواستارشدند که هرچه سریعتر و با اولویت ویژه نسبت به خاکریزی و آسفالت این ۱۴ کیلومتر چاره اندیشی و اقدام نمایند .

حامد سهرابی دهیار مته سنگ که خودش نیز یکی از دبیران و روشنفکران آموزش و پرورش می باشد ضمن اظهار گلایه مندی از مسوولین و دست اندرکاران مرکز بهداشت نیکشهر گفت: توسط یک خیر بومی بنام حاج محمد بلوچی جهت رفاه حال مردم دهستان مته سنگ و  روستاهای زیران دن . توک – گو و هواران ساختمان بهداری (درمانگاه) دهستان مته سنگ که ۶۰ % کار فیزیکی آنها با هزینه مبلغ دویست میلیون تومان انجام شده و نیاز به ۴۰ % اعتبار دارد تا تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد، متاسفانه از سوی مسوولین ذیصلاح برای ادامه کار هیچگونه اقدامی صورت نپذیرفته است .

وی افزود : مسوولین باید از خیرین استقبال کنند و انگیزه ایجاد کنند نه اینکه آنها را فراری دهند و از همکاری دلسرد نمایند .

حامد سهرابی دهیار مته سنگ  از دکترمحمد مهران امینی فرد رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر خواستار شدند که برای تکمیل و تجهیز درمانگاه مته سنگ چاره اندیشی نمایند .

نیاز به نصب گاردریل 

کریم بخش پیکن، یکی از معتمدین مته سنگ و منطقه ضمن گلایه از مسوولین و دست اندرکاران اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان می گوید: راه ارتباطی مته سنگ تا شهرستان نیکشهر که ۶۰ کیلومتر می باشد. باتوجه به تردد زیاد خودروهای سنگین شرکت موسسه سیدالشهداء که پیمانکار راه آهن است و باتوجه به  پیچ و خم های زیاد این جاده که نیاز به روکش آسفالت نیز دارد متاسفانه فاقد گاردریل است که هر روزه شاهد تصادف و مجروح شدن جمعی از مردم و رانندگان بوده و هستیم .

این معتمد از مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان خواست که نسبت به روکش آسفالت و نصبگاردریل این مسیر ارتباطی اقدام لازم معمول دارند .

خبرنگار ما گلایه مردم و دهیار مته سنگ را  در رابطه با عدم خاکریزی و آسفالت ۱۴ کیلومتر از دهستان  مته سنگ تا روستای گورناگ و عدم نصب گاردیل و روکش آسفالت  از مهندس نارویی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نیکشهر جویا شد .

مهندس نارویی رئیس اداره راه و شهرسازی نیکشهر در گفت و گوی اخیر خود با خبرنگار ما بیان داشت  : باتوجه به مراجعات مکرر مردم و شورای اسلامی و دهیار مته سنگ به   اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان پیگیر این مشکل اساسی بوده و هستیم که به محض  تامین اعتبار خاکریزی و آسفالت ۱۴ کیلومتر از دهستان مته سنگ تا روستای گورناگ با اولویتی که قرار داده ایم آسفالت و به بهره برداری خواهد رسید .

نارویی در رابطه با اینکه در مسیر مته سنگ تا مرکز شهرستان حفاظ وگاردریل نصب نگردیده افزود : این موضوع را پیگیری نموده ایم و به امید خداوند تا پایان سال  جاری این مشکل جهت رفاه حال مردم و رانندگان مرتفع خواهد شد .متاسفانه تابحال هیچگونه اقدامی از سوی مسوولین ذیربط صورت نپذیرفته است

انتظار از رئیس جمهور

اهالی دهستان  مته سنگ و روستاهای زبران دن،  توک،  گو و هواران و چندین روستای دیگر از توابع شهرستان نیکشهر می گویند : آقای دکتر روحانی وقتی رای خود را در صندوق انداختیم امیدوار به حمایت از سوی شما بودیم بنابراین عاجزانه می خواهیم به مناطق دور افتاده و محرومی همچون روستاهای فوق نگاه ویژه داشته باشید و به وعده هایتان عمل کنید  این اهالی می گویند از مسوولان این انتظار را داریم تا بیش از پیش به روستاهای دور دست توجه کنند .

البته در اینجا باید به یک پرسش مهم که هیچگاه پاسخ آن داده نشده است اشاره شود و آن اینکه اگر چنین گزارشی از سوی خبرگزاریها و رسانه‌ها منعکس نمی‌شد، آیا قرار نبود که مشکل  مردم روستایی حل شود؟! چرا بدون انعکاس این گزارش‌ها مسئولان امر برای حل مشکلات تلاش نمی کنند  تا مشکلات اولیه انسانی که همانا راه، خانه بهداشت و آب آشامیدنی سالم و... است  حل شود که همانطور که می دانید بدون آن اصولا حیات بی‌معناست!

فراموش نکنیم که این حکایت راه و...فقط حکایت «مته سنگ» نیست. بسیارند بخش‌ها، دهستان‌ها، روستاها و حتی شهرهایی که در کشور، مشکل راه دارند.

همه هموطنان و همه مسئولان باید بدانیم و بدانند که  راه، برق، بهداشت و آب و کمبود آب، شوخی و مزاح نیست؛ اما اینکه جایی از کشور عزیز اسلامی ما فاقد این نعمتها باشند، نه تنها شوخی نیست که اصولا قابل قبول نیست و نمی‌توان و نباید به آسانی از آن گذشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.