کرمان - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان با ایران گفت: یکی از دلایل اصلی وضعیت بازار ارز عدم مدیریت صحیح بانک مرکزی است.

انتقاد از عدم مدیریت صحیح بانک مرکزی در کنترل بازار ارز

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا پور ابراهیمی پیش از ظهر پنجشنبه در شورای اداری استان کرمان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت:  صمیمانه از حضور بسیار معنا دار مردم در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن در سراسر کشور و کرمان تشکر می کنم.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در راهپیمایی۲۲ بهمن ماه سال جاری باعث یاس دشمنان و خوشحالی دوست‌داران انقلاب شد، افزود: این حضور باعث افزایش وظیفه و رسالت ما در خدمت رسانی به مردم شد و با این سنگ تمامی که مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گذاشتند بار مسئولیت سنگین تر شد.

پور ابراهیمی بیان کرد: اصلی ترین ماموریت دیوان محاسبات رصد قانونی است که توسط مجلس انجام شده و به عنوان بازوی اجرایی و نظارتی قوه مقننه در این حوزه عمل می کند و به همین دلیل رئیس دیوان محاسبات منتخب نمایندگان مجلس است.

وی تاکید کرد: باید عملکرد به نحوی مورد نظر قرار گیرد که خروجی آن ارتقاء توانمندی دستگاه باشد، در وهله نخست مدیران ارشد استان باید با قوانین و مقررات به خوبی آشنا باشند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیات داشت: بعضی از پرونده های مدیران در دیوات محاسبات به دلیل عدم اطلاع مدیران از قوانین و مقررات است.

پور ابراهیمی گفت: پیشنهاد می کنم هر شش ماه یکبار آخرین قوانین و دستورالعمل ها در یک جلسه با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و مدیرکل دیوان محاسبات استان بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم متناسب با شرایط امروز، کشور را اداره کنیم، با قوانین مربوط به صلح اقتصادی نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم، ابراز داشت: دولت باید پیشنهادی را برای افزایش اختیارات، قوانین و مقررات متناسب با جنگ اقتصادی به مجلس ارائه دهد اما تا امروز اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کشور شک نداریم یکی از اهداف دشمن در مقابل انقلاب ما بر پا کردن عرصه جنگ اقتصادی است، افزود: نمونه یکی از مسائلی که ایجاد کرده اند وضعیت بازار ارز در روزهای اخیر است که البته مشکل اصلی آن به دلیل عدم مدیریت صحیح بانک مرکزی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: امروزه آمریکا ایران را در همه زمینه ها تحریم و اتاق جنگ با کمک بعضی از کشورها منطقه و جهان ایجاد کرده است

وی با اشاره به اینکه کرمان جزو سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور است و در این زمینه رتبه نخست را داریم، افزود: انتظار داریم دیوان محاسبات به استان کرمان کمک کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: استان کرمان در زمینه زمین خواری مشکلات زیادی دارد و جزو استان‌هایی است که در این زمینه با بیشترین مشکل مواجه بوده ایم. استاندار کرمان در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده و بخش زیادی از آن متوقف شده، اما باید تدابیری برای جلوگیری از این مسئله انجام شود.

پورابرهیمی ادامه داد: در  سفر رئیس جمهور به استان کرمان بحث تفویض اختیار به استاندار کرمان به عنوان پایلوت کشور مصوب شد، اما بعضی از وزرا به دلایلی در افزایش اختیارات به استان‌ها، انواع بهانه‌ها را آورده اند و دیوان محاسبات را بهانه می‌کنند و بعضی هم در اعتماد به فضای مدیریتی استان از تفویض اختیارات به استان استقبال کرده اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.