اهواز_ قائم مقام وزیر نیرو گفت: خوزستان به دلیل مسایل گرد و غبار از استان های با اولویت وزارت نیرو در بحث تامین سرمایه و بودجه است.

خوزستان اولویت وزارت نیرو در بحث تامین سرمایه و بودجه است

به گزارش قدس آنلاین، ستار محمودی  اظهار کرد: با توجه به وقوع پدیده گرد وغبار در خوزستان، برنامه هایی در زمینه ایمن سازی آب و برق تدوین شده که به تدریج مشکلات پیش آمده بر اثر گرد و غبار در صنعت آب و برق را رفع خواهد کرد.

وی ادامه داد: شرایط گرد و غبار بهمن امسال در خوزستان از نظر شدت، بدتر از توفان گرد و غبار پارسال بود ولی اقدامات انجام شده و برنامه ریزی یک سال گذشته کمک کرد تا آن بحران تکرار نشود و شبکه پایدار باشد.

در توفان گرد و غبار بهمن پارسال در خوزستان، شبکه برق بیش از ۱۲ شهرستان خوزستان دچار قطعی طولانی مدت شد و به تبع آن آب این مناطق نیز قطع شد و زندگی عادی مردم را فلج کرد.

قائم مقام وزیر نیرو در خصوص تخصیص بودجه ویژه به بحث گرد و غبار در استان گفت: دولت با ارایه تسهیلات و کمک در زمینه عرصه گاه ها برای ساخت و اجرا و همچنین پشتیبانی، برای عبور از مراجع تامین سرمایه تلاش دارد تا سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در صنعت برق تشویق کند.

وی با اشاره به لزوم حضور بخش خصوصی در صنعت برق اظهار کرد: در بحث تخصیص اعتبار در حوزه برق، به دلیل کافی نبودن منابع دولت و بالا بودن هزینه سرمایه گذاری، نیاز است تا مولفه ها و تعرفه های جذاب برای سرمایه گذاران ایجاد کرد.

محمودی با بیان اینکه صنعت زیرساختی برق بسیار سرمایه بر است، ادامه داد: با توجه به منابع اندک، دولت باید در حوزه های مختلف صنعت برق برنامه ریزی متمرکز داشته باشد تا بتواند ساختارها را پایش و نگهداری تاسیسات را انجام دهد.

وی همچنین بیان کرد: در بحث آب و فاضلاب خوزستان پروژه های سنگینی برای تامین آب آغاز شده که از سوی استان نیاز به حمایت و تامین اعتبار از منابع عمومی دولت دارند.
قائم مقام وزیر نیرو پنجشنبه برای شرکت در نشست شورای انسجام بخشی مدیران وزارت نیرو در اهواز، سفری یک روزه به خوزستان داشت.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.