قزوین_ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: از قبل انقلاب دانشجویان و حوزه‌های علمیه پرچمدار بصیرت و عدالت بودند و با فرهنگ‌سازی، جوشش مبارزه را در بین آحاد مختلف مردم ایجاد می‌کردند و تا به امروز نیز در برهه‌های مختلف این رسالت ادامه داشته است و نباید از این نقش عظیم دانشجویان غافل شویم.

دانشجویان پرچمدار عدالت و بصیرت هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار دانشجویان شرکت کننده در طرح آموزشی شمیم معرفت دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با عرض تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری (س) اظهار کرد: در تعدادی از آیات قرآن کریم فضای تحول، انقلاب، امید و انگیزه نسبت به آینده به ما یادآوری می‌شود که این فضا با ظهور حضرت مهدی (عج) کامل خواهد شد و همه ما انسان‌ها باید شایستگی این حضور را کسب کرده باشیم.

وی افزود: در صورتی ما می‌توانیم خود را سرباز حضرت صاحب (عج) بنامیم که به دنبال برپایی حق و اجرای عدالت باشیم، تا زمانی‌که منفعت طلبی و قدرت‌طلبی برای ما ارزش دارد، نمی‌توانیم خود را جزو منتظران واقعی بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: آیت‌الله حسن‌زاده آملی می‌فرماید: «انقلاب اسلامی ایران بین‌الطلوعین حکومت حضرت صاحب(عج) است»، یعنی وجود این حکومت پیش از طلوع خورشید عالم تاب، فضا را برای حکومت پرنور صاحب الزمان (عج) آماده می‌کند؛ زیرا اگر ایشان به یکباره ظهور می‌کرد جامعه ما پذیرش این حکومت جهانی را نداشت.

آیت الله عابدینی بیان کرد: منتظران واقعی انقلاب را فراموش نمی‌کنند، برده دنیا نمی‌شوند و اسیر سیاست بازی‌ها نخواهند شد، متاسفانه در برخی از فضاها ما یهودی زندگی می‌کنیم اما نقاب مسلمانی به چهره داریم.

وی تصریح کرد: پارتی بازی در مدیریت‌ها، مال‌اندوزی، رشوه، دریافت ربا، فسادهای اداری با جامعه دینی همخوانی ندارد؛ البته جو غالب جامعه ما دینی بوده اما اگر هدف ما زمینه‌سازی برای ظهور است جامعه‌ای که درگیر فساد و گناه است، نمی‌تواند پذیرای امام دوازدهم باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امیرمومنان (ع) می‌فرمایند: «هرکس با مشاهده منکرات در جامعه قلبا منزجر نشود، زبانا عمل نکند و در عمل اقدام ننماید این فرد مرده زنده‌نما است» باید بدانیم که رهبر معظم انقلاب از حوزه و دانشگاه این انتظار را دارند که دغدغه‌مندانه در همه فضاهای جامعه وارد شوند.

آیت الله عابدینی با بیان این‌که رعایت کرامت انسانی برای همه مردم عالم ضروری است، عنوان کرد: امروز شاهدیم که کرامت انسانی در کشورهای آفریقایی، آسیایی، اروپایی و امریکایی در حال لگدمال شدن است و ما نباید نسبت به مستضعفان عالم بی‌تفاوت باشیم؛ زیرا خدای متعال ما را توصیه به رعایت کرامت انسانی درخصوص همه انسان‌ها کرده است.

وی جامعه امروز را نیازمند صداقت دانست و گفت: ظاهر و باطن رفتار همه ما باید یکسان باشد و ضروری است از نفاق دوری کنیم؛ زیرا خداوند وعده فرموده که منافقان را رسوا خواهد کرد، بنابراین برخی از مسئولان رده‌بالای کشور که در برابر رهبری عرض اندام می‌کنند و به موقعیت خود واقف نیستند مشمول این وعده خداوند خواهند شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به آیاتی از سوره نساء تصریح کرد: منافقین اشخاصی هستند که کافران را به عنوان دوست می‌پذیرند و به جای تعامل با مومنان با دشمنان خدا رابطه دوستی برقرار می‌کنند، آیا منافقین عزت را نزد کافران می‌جویند؟ همه عزت‌ها نزد خداست، بنابراین ما برای کسب شجاعت و صراحت بیان در مقابل دشمنان، صداقت باید تلاش کنیم.

آیت الله عابدینی درباره رسالت مهم دانشجویان عنوان کرد: از قبل انقلاب دانشجویان و حوزه‌های علمیه پرچمدار بصیرت و عدالت بودند و با فرهنگ‌سازی، جوشش مبارزه را در بین آحاد مختلف مردم ایجاد می‌کردند و تا به امروز نیز در برهه‌های مختلف این رسالت ادامه داشته است و نباید از این نقش عظیم دانشجویان غافل شویم.

وی با اشاره به این‌که قرآن معجزه ماندگار پیامبر اسلام است، بیان کرد: اگر ما انس بیشتری با قرآن پیدا کنیم به طور یقین سریع‌تر به مقصد می‌رسیم و خدای متعال با آیاتی‌که بر روی زمین قرار داده آدرس رسیدن به مقصد را به ما معرفی کرده است.

امام جمعه قزوین در پایان ابراز کرد: ما باید توجه داشته باشیم که جوانی با جوانمردی متفاوت است، جوانی گذراست و ماندگاری ندارد اما جوانمردی ماندگار است و فقط هم اختصاص به آقایان ندارد، جوانمردی به معنای ولایت‌مداری، کرامت‌مداری، صداقت‌مداری، دلسوزی، شجاعت، صراحت لهجه و پاک زندگی کردن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.