اصفهان- فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک محموله لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد.

محموله ۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق به مقصد نرسید

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ محمدحسین باباکلانی گفت: ماموران انتظامی شهرستان شهرضا، حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت "ایسوزو" که از بندر بوشهر به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو تعداد ۵۱۵ کارتن لوازم خانگی فاقد مدارک گمرکی کشف شد که ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۵ میلیارد ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی خاطرنشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف کامیونت الوند با ۲۲۲ کیلوگرم تریاک در اصفهان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف مقدار ۲۲۲ کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک کامیونت الوند و دستگیری یک سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ جهانگیر کریمی گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه یک قاچاقچی حرفه ای مواد افیونی در حال انتقال یک محموله موادمخدر به اصفهان می باشد بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی افزود: یک تیم مجرب از ماموران به ورودی اصفهان از سمت شرق اعزام و یک دستگاه کامیونت "الوند" را شناسایی و متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از این خودرو، ۲۲۲ کیلوگرم تریاک که در اطاق بار خودرو جاساز شده بود کشف شد.

سرهنگ کریمی در پایان از دستگیری راننده و تحویل او به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و هرگز اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

انبار میلیاردی لوازم خانگی قاچاق لو رفت

ماموران پلیس آگاهی استان اصفهان در بازرسی از انبار تخلیه باری در خارج از شهر اصفهان یک محموله لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال را کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در این باره اظهارکرد: در پی اطلاع کارآگاهان از دپو و توزیع لوازم خانگی قاچاق توسط فردی در یکی از انبارهای تخلیه بار اطراف شهر اصفهان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ ستار خسروی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی، محل مورد نظر بازرسی و تعداد ۹۱ دستگاه انواع لوازم خانگی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش این محموله توسط کارشناسان ۳ میلیارد ریال اعلام شده است؛ بیان داشت: در این زمینه یک نفر دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شد.

عامل دسترسی غیر مجاز پسرعموی شاکی بود

فردی که با دسترسی غیر مجاز به تلگرام یکی از شهروندان باعث هتک حیثیت و آبروریزی او شده بود توسط ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس به تلگرام وی دسترسی پیدا کرده و باعث هتک حیثیت و آبروریزی وی شده بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتای اصفهان قرار گرفت.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی عنوان کرد: شاکی در شکایت خود اذعان داشت با ورود به تلگرام خود متوجه شدم فردی وارد آن شده و از طریق اکانت من برای دیگران پیام ها و درخواست های غیراخلاقی فرستاده و با دیگران و حتی اقوام بنده چت و گفتگو می کند و باعث آبروریزی بنده شده است.

وی افزود: با بررسی های تخصصی در فضای مجازی متهم که پسر عمومی شاکی بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه فرد دستگیر شده  انگیزه خود را انتقام جویی به علت شنیدن پاسخ منفی در خواستگاری اعلام کرده است بیان داشت :دراین خصوص پرونده تشکیل و متهم تحویل مراجع قضائی شد.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان خاطر نشان کرد : استفاده از شبکه های اجتماعی و یا هر تکنولوژی دیگری باید ابتدا امنیت آن را تامین کنیم و اجازه ندهیم فردی وارد حریم شخصی و خصوصی ما شود و همچنین لازم به ذکر است ارتکاب جرائمی از جمله هک و نفوذ به اطلاعات شخصی افراد و همچنین سوءاستفاده از هویت آنها تبعات سنگینی برای مجرم دارد.

سارق کابل های برق فشار قوی کوره های آجر پزی دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از شناسایی و دستگیری سارقی که اقدام به سرقت کابل های برق فشار قوی از کوره های آجر پزی غیر فعال می کرد خبر داد.

سرهنگ رجبعلی مختاری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع چند مورد سرقت کابل برق فشار قوی از کوره های آجر پزی غیر فعال در حومه شهر "گز" موضوع شناسایی و دستگیری سارق، یا سارقان در دستور کار مأموران کلانتری ۱۳ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند عامل این سرقت ها را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: فرد دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به بزه انتسابی اعتراف کرد.

سرهنگ مختاری در پایان با اشاره به اینکه متهم تحویل مراجع قضائی شد از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه موارد یا موضوع مشکوک بلافاصله با سامانه ۱۱۰ پلیس تماس حاصل نمایند و اطلاع دهند.

کلاهبردار تلفنی دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از شناسایی و دستگیری کلاهبردار تلفنی که بیش از ۵۸ میلیون ریال از حساب یکی از شهروندان برداشت کرده بود خبر داد.

سرهنگ علی جعفری نژاد در تشریح این خبر اظهار داشت: با طرح شکایت فردی مبنی بر "برداشت غیر مجاز با شگرد کلاهبرداری تلفنی" موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در تحقیقات اولیه بیان کرد که با تماس تلفنی فردی ناشناس مبنی بر اینکه «شما مبلغ ۵ میلیون تومان برنده شده اید»، فریب خورده و با هدایت فرد، به پای دستگاه خودپرداز طی چند مرحله تراکنش در مجموع مبلغ ۵۸ میلیون ریال از کارت عابر بانک به حساب فرد کلاهبردار انتقال داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ادامه داد: ماموران اداره مبارزه با جرایم پلیس آگاهی شهرستان خمینی شهر با به کارگیری روش‌های تخصصی، متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم دستگیر شده با مشاهده مدارک مستدل و غیر قابل انکار، به خرید چندین سیم‌کارت برای کلاهبرداری و برداشت مبلغ ۵۸ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی فرد شاکی اعتراف کرد.

جعفری نژاد خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر ضمن هشدار در خصوص برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی کاربران، از شهروندان خواست فریب کلاهبرداران پیامکی وتلفنی را نخورند و تحت هیچ شرایطی اطلاعات بانکی خود را در اختیار کلاهبرداران قرار ندهند و در پی وعده و وعید آنها، به دستگاه‌های خودپرداز مراجعه نکنند. همچنین برای دریافت جایزه به هیچ عنوان نیاز به مراجعه به دستگاه خودپرداز نیست و نباید هیچ عملیات بانکی از سوی فرد انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.