قزوین_ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برگزاری سوگواره یاس نبوی با سخنرانی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خبر داد.

سوگواره «یاس نبوی» در قزوین برگزار می شود

حجت الاسلام غلامرضا عادل در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به برنامه های ایام فاطمیه اظهار داشت: همزمان با این ایام فاطمیه و دهه فجر مراسمی در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) با سخنرانی آیت الله تلخابی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه سوگواره «یاس نبوی» در قزوین افزود: این سوگواره در ایام فاطمیه در ۶۳ آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان قزوین برگزار می‌شود و در حال حاضر تمامی تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت، مراسم عزاداری صبح روز شهادت، همایش رهروان یاس نبوی در عصر روز شهادت و برگزاری مراسم شام غریبان از جمله ویژه برنامه‌های پیش بینی شده این طرح برای ایام فاطمیه سالجاری است که همه‌ساله برگزار می‌شود؛ امیدواریم در سالجاری نیز به صورت باشکوه و منظم و در شأن حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شود.

عادل گفت: از جمله دیگر اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته می‌توان به تشکیل جلسات با هیئت امنا، خیران و متولّیان موقوفات غیرمتصرفی مرتبط با عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س)، خادمان و مدیران مراکز فرهنگی قرآنی اشاره کرد؛ برپایی خیمه‌های معرفت و غرفه ترویج حجاب و عفاف در بقاع متبرکه، حضور روحانی و اقامه نماز جماعت و برگزاری شب شعر فاطمی با حضور شعرای برجسته آئینی و محلی استان و شهرستان و همچنین اجرای ویژه برنامه‌ها از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی در ظهر روز شهادت ۱ اسفندماه سالجاری همراه با اقامه نماز ظهر و عصر در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) با سخنرانی حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مداحی حاج محمد اطهری نسب برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: برگزاری خیمه‌های معرفت در بیش از ۲۰ امامزاده یکی از برنامه‌های تخصصی این اداره کل اوقاف در سوگواره یاس نبوی است که با حضور کارشناسان تبلیغی امور مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی و برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

عادل برنامه‌های آموزشی مبلغین، توزیع پوستر با تیراژ ۲ هزار در استان قزوین از بیانات حضرت زهرا(س)، توزیع رایگان نرم‌افزارهای تلفن همراه برای یاس نبوی و خطبه فدک و نیز کلیپ‌های صوتی و تصویری ویژه شهادت این بانوی بزرگ را از دیگر اقدامات برشمرد.

وی به رسانه ملی برای پوشش ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی در روز شهادت اشاره داشت و اظهار داشت: بالغ بر ۱۰ خبرنگار و عکاس از رسانه جمعی استان برای پوشش ویژه برنامه روز شهادت دعوت شده اند و صداوسیمای استان هم اقدام به پخش زنده و گزیده ای و تولیدی مراسم فوق در روز شهادت می نمائید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.