اهواز- یکی از محلات منطقه ۶ اهواز یک سال بعد از تعویض لوله های فاضلاب کل آسفالت تخریب شده و به همان شکل باقی مانده و همین امر وضعیتی اسف بار را برای یک محله در وسط شهر به بار آورده است که شکل و شمایلی همانند روستاهای دور دست پیدا کرده است

گلایه شهروندان منطقه ۶ اهواز از وضع نامناسب معابر/ خیابان هایی که غیر رفت و آمد شده اند

قدس آنلاین- گروه استانها- طیبه قاسمی: اینجا خشایار خیابان شهید دهقان(وحید) بین خیابان های زینب و سروش است؛ یکی از محلات منطقه ۶ اهواز؛ یک سال بعد از تعویض لوله های فاضلاب کل آسفالت تخریب شده و به همان شکل باقی مانده، همین وضعیتی اسف بار را برای یک محله در وسط شهر به بار آورده است که شکل و شمایلی همانند روستاهای دور دست پیدا کرده است، اگر از این خیابان رد شوید مسلما بوی نامطبوعی که از ماندن آب و گنداب شدن آن به  مشامتان می رسد آنقدر آزار دهنده هست که به این فکر کنید ساکنین آن چه عذابی را مظلومانه تحمل می کنند، شاید هم آنقدر از کثیف شدن کفش و لباس و حتی اتومبیل تان عصبی شوید که با خودتان بگویید، عجب اشتباهی کردم به این محله آمدم! در هر حال بهتر است بدانید مردم این محله مجبورند هر روز این اشتباه را انجام دهند چون ساکن خیابان وحیدند. 

یکی از اهالی این خیابان به خبرنگار قدس آنلاین می گوید: یک سال و اندی است خیابان را کنده اند و سه ماه طول کشید تا لوله ها را عوض کردند در طول این مدت آب و گاز در محله به طور مداوم قطع می شد اما ما به این امید که سیستم فاضلاب محله حل می شود تحمل می کردیم.

عباسپور با اشاره به اینکه هر منطقه ای یک پمپ تخلیه فاضلاب دارد و این پمپ شهرداری سر کوچه ماست، اذعان می کند: به همین دلیل هم همیشه کل محل مشکل داشته و ما نیز به امید داشتن شرایط بهتر تمام این مشکلات را تحمل کرده ایم.

پاس کاری میان مسئولین

او با بیان اینکه از ابتدای آذر ماه تا کنون خیابان به همین منوال است، تصریح می کند: به خاطر پوسیده بودن لوله های فاضلاب زمین را کندند و چاله های کنده شده را با خاک هایی که درآورده بودند پر کردند، اما بعد از آن کار را رها کردند و رفتند، قبل از این کوچه ما آسفالت بود و مشکلی نداشتیم اما از زمانی که برای لوله های اصلی فاضلاب کنده شد به همین شکل مانده است.

یکی دیگر از ساکنین در گفتگو با خبرنگار قدس اظهار می کند: چند وقتی هست که خیابان را به این شکل به حال خود رها کرده اند . چندین بار برای بهبود شرایط این خیابان مراجعه کرده ایم اما به ما هیچ جوابی داده نشد و فقط پاس کاری شده ایم.

او توضیح می دهد: درگروه های وابسته به شهرداری ها (فضای مجازی) هم چندین بار گفته ایم اما اهمیتی ندیده ایم، حتی عکس فرستادیم باز هم هیچ خبری نشد.

دیگر ساکن خیابان وحید با اشاره به اینکه شرایط محله باعث مریضی بچه های ما شده است می گوید: خانه هایمان پر از میکروب های آلوده است به غیر از آن تمام وسیله های نقلیه اهالی آسیب دیده اند.

این شهروند تاکید می کند: وقتی محله خشک است گردو خاکش ما را اذیت می کند و زمانی که باران می بارد این کوچه به لجن زار تبدیل می شود و غیر قابل رفت و آمد است، به خصوص برای خانواده هایی که فرزند مدرسه رو دارند تحمل این شرایط سخت تر است.

مدیر شهرداری منطقه ۶ اهواز به خبرنگار قدس آنلاین می گوید: در حال انجام یک قرارداد برای عملیات اجرایی مرمت، بهسازی و لکه گیری آسفالت معابر و خیابانها و کوچه های محدوده منطقه شش شهرداری اهواز که دچار فرسودگی و خرابی شده اند هستیم که۸۰ درصد آن انجام شده است.

خیابان مورد نظر جز این قرارداد نیست

سید صاحب موسوی با بیان اینکه خیابان مورد نظر جز این قرارداد نیست؛ اذعان می کند: ما تلاش داریم این خیابان را به قرارداد اضافه کنیم تا از این طریق بتوانیم بهبود عبور و مرور و تامین رفاه و آسایش مردم این محله را انجام دهیم، اما کارهای اداری مدتی زمان می برد؛ در هر صورت این خیابان در دستور کار هست ومطمئنا درست می شود.

او با تاکید بر رایزنی برای سر و سامان بخشیدن به اوضاع این خیابان تصریح می کند: خبر ابلاغ قرداد و بعد از آن شروع کار را اطلاع می دهیم، به غیر از این خیابان چند خیابان دیگر هم چنین وضعیتی دارند که اصلاح همه آنها با هم انجام می شود.

او با اشاره به اینکه فعالیت خود را در چندین نقطه از محدوده منطقه شش آغاز کرده ایم خاطر نشان می کند: باید با پشتکاری مداوم و سعی و تلاش مستمر بتوانیم گامی هر چند کوچک در جهت آبادانی مناطق کم برخوردار برداریم و رفاه و آسایش مردم را مهیا سازیم .

 موسوی در پاسخ به خبرنگار قدس مبنی بر اینکه برآورد هزینه ای از تعمیر این خیابان در دست دارید چقدر است، اذعان می کند: قرارداد لکه گیری و ترمیم نقاط حفاری شده در محدوده منطقه شش با مبلغ بالغ بر ۳ میلیارد و ۴۴۷ میلیون و ۶۹۹ هزار ریال از یکم بهمن ماه امسال ابلاغ شده و از ۱۵ بهمن ماه شروع به کار کرده است.

او منطقه ۶ را دارای مناطق کم برخوردار می داند و خاطر نشان می کند: ضعف در بحث درآمد باعث می شود خبری از عوارض هم نباشد، با وجود این با بازدید از این خیابان همیشه پی گیر مشکلات بوده و شرایط را کاملا سنجیده ایم وتلاش خود را برای اصلاح آن می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.