ایلام- گلایه های تولیدکنندگان لوله های پلی اتیلن از مسئولان استان ایلام، این بار به رسانه ها کشیده شد و این زحمت کشان عرصه تولید و اشتغال زبان به شکواییه گشوده و از عدم توجه و حمایت مدیران ارشد استان به شدت گلایه مندند.

لوله های پلی اتیلن ایلام در انبارها خاک می خورند!

قدس انلاین گروه استان ها محمد غلام نیا: نماینده ۵ واحد تولیدی لوله های پلی اتیلن مورد نیاز صنعت و کشاورزی استان در گفتگو با قدس آنلاین از عدم توجه مسئولان استان به این واحدها گلایه مندند.

* سهم ایلام از نیاز استان به لوله پلی اتیلن برابر است با صفر!

این تولیدکنندگان می گویند:با توجه بیانات مقام معظم رهبری و نام گذاری سال ۹۶ به اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، این سوال در ذهن همه ما تولیدکنندگان ایلامی ایجاد شده که چرا با وجود بیانات مقام معظم رهبری رهبری و تاکید ایشان بر استفاده از تولیدات داخلی و منطقه ای، همچنان خلاف این موضوع در  استان صورت میگیرد؟

طبق فرمایشات رهبر عزیزمان که فرمودند استفاده از تولیدات هر منطقه برای رفع نیاز آن استان، پس چرا در ایلام این اتفاق صورت نمی گیرد؟

با وجود اجرای طرح سامانه های نوین آبیاری در اراضی استان با اعتباری بالغ بر چند صد میلیارد تومان و لزوم استفاده از لوله های پلی اتیلن برای انتقال آب به اراضی و آبیاری کردن زمین های کشاورزی با استفاده از این تجهیزات، برای شرکتهای تولید کننده لوله پلی اتیلن در ایلام هیچ اتفاق جدیدی در جهت توسعه استان (اشتغال و حفظ سرمایه استان) انجام نگرفته است.

با وجود ۵ شرکت تولیدی لوله پلی اتیلن در استان که ظرفیت سالانه آنها بالغ بر ۴۰ هزار تن مواد پلی اتیلن و اشتغال بالغ بر ۵۰۰ نفر و با تمامی استانداردهای روز داخلی کشور و با مدرنترین دستگاهای تولیدی، ولی متاسفانه نیازهای مصرفی لوله های پلی اتیلن استان را از خارج استان تهیه کرده و این یعنی تمامی ارزش افزوده، اشتغال و تولید نصیب استانهای دیگر از جمله استانهای فلات مرکزی ایران که فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری با ایلام دارند، می شود.

متاسفانه هیچ کدام از مدیران ارشد استان ایلام ظرفیت و پتانسیل این واحدهای تولیدی استان را نمی بینند و غنیمت نمیشمارند و جوابگوی تولید کنندگان این بخش صنعت نیست.

استاندار محترم و متولیان صنعت استان بایستی جوابگوی تعطیل شدن این واحدهای صنعتی و بیکار شدن کارگران این کارگاه ها باشند، چرا که با استمرار این وضعیت و عدم استفاده استان خصوصا جهادکشاورزی از تولیدات کارخانجات تولیدی استان، بی شک این واحدها به زودی تعطیل شده و شاغالان این واحد ها (بیش از ۵۰۰ نفر) به خیل عظیم بیکاران استان خواهند پیوست.

مسئولان محترم کشوری و استان، همین چند روز گذشته بود که در سفر وزیر محترم کشاورزی به استان و افتتاح طرح آبیاری و زهکشی ۳۷ هزار هکتار از زمین های استان ایلام در شهرستان دهلران، انتظار می رود که اینبار از تولیدات داخلی استان برای آبیاری این اراضی استفاده شود نه خارج از استان!

* جهادکشاورزی استان ایلام پاسخگو باشد

در نشست خبری جهادکشاورزی در ایام دهه فجر مسئولان جهادکشاورزی استان ایلام در پاسخ به این سؤال که چرا از تولیدکنندگان داخل استان حمایت نمی شود و لوله های پلی اتیلن مورد نیاز آبیاری اراضی کشاورزی از خارج از استان تهیه می شود، بیان کردند که تولیدکنندگان استان گریدهای مورد نیاز این بخش را تولید نمی کنند.

این در حالی است که همه تولیدکنندگان استانداردهای لازم را کسب کرده و توانایی تولید همه نوع لوله مورد نیاز بخش کشاورزی و دیگر بخش های صنعتی را دارند.

حال از مسئولان ایلام انتظار می رود که با حمایت از تولیدکنندگان استانی، زمینه توسعه، اشتغال و شکوفایی صنعت و اقتصاد استان را فراهم کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.