یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: بسیاری از کم فروشی ها و گران فروشی ها در جامعه با تذکر شفاهی و کتبی رفع می شود و باید بر روری محصولات و مواد غذایی با جان مردم سرو کاردارند نظارت بیشتر صورت بگیرد .

مواد غذایی با جان مردم سروکار دارند/ لزوم نظارت بیشتر در این حوزه

به گزار ش خبرنگارقدس آنلاین ، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی پیش از ظهر شنبه در دیدار مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد اظهارداشت: فرهنگ‌سازی در موارد مختلف در جامعه، اهمیت زیادی دارد و ما باید برای تحقق این مهم از ظرفیت رسانه‌ها و دیگر ابزارها استفاده کنیم.

وی افزود: در ارتباط با مسئله قاچاق باید حتما به مردم اعلام لازم صورت پذیرد که مردم خودشان از رفتن به سراغ چنین کاری اجتناب کرده و نسبت به این پدیده واکنش منفی داشته باشند.

ناصری تصریح کرد: مسئله بعدی که باید به آن توجه داشت  مسئله گران‌فروشی‌هاست و حتما باید با مغازه‌ داران ارتباط برقرار شود و افرادی که اقدام به گران فروشی می‌کنند را نسبت به مشکلاتی که در این زمینه به وجود می‌آید توجیه کنیم.

نماینده ولی فقیه گفت: در چنین جلساتی هم مسائل شرعی و هم مسائل شرعی را باید به مغازه‌داران گوشزد نمائیم، و در طرف مقابل دید آنها را نسبت به تهدید گسترش گرانی‌ها باز کنیم.

امام جمعه یزد افزود: متاسفانه برخی افراد فکر می‌کنند اگر کالایی را گران بفروشند تنها روی همان کالا اثر می‌گذارد در حالی که این گران فروشی کم کم گسترش پیدا می‌کند و در تمام کالاها به وجود می‌آید.

وی با انتقاد از کم‌فروشی‌ها و کیفیت پایین در برخی محصولات ادامه داد : برخی محصولات را مشاهده می‌کنیم که قیمتشان خیلی تفاوتی نمی‌کند ولی هر روز نسبت به قبل وزن کمتری دارند و یا اینکه کیفیتشان پایین‌تر می‌آید.

پرونده‌های تخلفات صنفی در یزد کاهش چشمگیری داشته است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان نیزدر این دیدار گفت : همه پرونده‌های ورودی به تعزیرات حکومتی یزد رسیدگی شده و تعداد پرونده‌های تخلفات صنفی در یزد کاهش چشمگیری داشته است.

 غلامرضا سالاری افزود: تعزیرات حکومتی در سه زمینه صلاحیت فعالیت دارد که نخستین مورد آن بررسی و رسیدگی به پرونده‌های تخلفات صنفی شامل مغازه‌ها در زمینه گران‌فروشی و عدم درج برچسب و موارد دیگر است.

وی تصریح کرد :  تا پایان  دی ماه سال۹۶، ورودی پرونده‌های تخلفی استان یزد نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۸۰۰ مورد کاهش پیدا کرده وخوشبختانه امسال نسبت به سال قبل با کاهش تخلفات در استان یزد روبرو بوده ایم.

این مسئول گفت : در مقابل و در بخش وصولی پرونده‌ها هم خوشبختانه امسال نسبت به سال قبل، با افزایش قابل توجه وصولی مطالبات روبرو بودیم ودرارتباط با پرونده‌های مختومه هم خوشبختانه کاملا به روز هستیم و تقریبا تمام پرونده‌های وصولی بررسی شده و اقدامات لازم در ارتباط با این پرونده‌ها انجام شده است.

سالاری رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز  راهم از دیگر فعالیت‌های تعزیرات حکومتی استان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه یزد در مسیر مواصلاتی کشور قرار دارد، پرونده‌هایی در این زمینه داریم که در ارتباط با قاچاق تشکیل شده و نسبت به آن رسیدگی لازم صورت گرفته است.

وی خاطر نشان ساخت: رسیدگی به پرونده‌های بهداشتی و تخلفات دارویی، پزشکی و درمانی یکی دیگر از صلاحیت‌های این اداره است که در این زمینه هم اقدامات لازم صورت پذیرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.