رئیس جمهور در نشست مشترک با نخست وزیر هند با تاکید براینکه هیچ اختلاف نظری در مذاکرات مخلتف با مقامات هندی نداشتیم، گفت: اراده ایران و هند توسعه رابطه میان دو کشور است.

هیچ اختلاف نظری در مذاکرات با مقامات هندی نداشتیم

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در نشست مشترک با نخست وزیر هند، ضمن تشکر از دولت و ملت هند برای استقبال از هیات ایرانی، گفت: سفر نخست وزیر هند به تهران قدم بسیار مهمی برای توسعه روابط دو جانبه میان دو کشور بود و بعد از آن سفر دیدیم که چگونه حرکت و سرعتی در روابط دو کشور ایجاد شد و امروز شاهد دستاوردهای این همکاری ها هستیم.

وی افزود: ما در آثار فراوان در کشور زیبای شما تلاقی دو تمدن را می بینیم. من دیروز در مسجدی برای مردم حیدرآباد صحبت کردم که خود آن مسجد نشان دهنده در هم تنیده شدن فرهنگ و معماری دو کشور بود و این نشان می دهد دو ملت در گذشته بهترین دوستان خود را انتخاب کرده بودند که ما باید امروز از این دوستی حراست کنیم.

وی با بیان اینکه ما خواهان توسعه همکاری در زمینه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، دانشگاهی هستیم، گفت: دولت هندوستان در زمینه خط راه آهن چابهار به زاهدان و صنعت مربوط به ریل تفاهمات خیلی خوبی داشتند و امیدواریم هرچه زودتر این تصمیمات عملیاتی شود.

رئیس جمهور، با تاکید بر ضرورت توسعه روابط میان دو کشور در زمینه انرژی گفت: ما در زمینه تسهیل روابط اقتصادی گفتگوهای خیلی خوبی داشتیم. همچنین در زمینه روابط بهتر بانکها و روابط تجار با یکدیگر که می تواند آثار فرهنگی و اقتصادی در منطقه ما داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به روند مذاکرات دو کشور گفت: ما در مذاکرات هیچ اختلافی با هم نداشتیم. اراده دولت ایران توسعه رابطه است و این اراده را در طرف هندی نیز به خوبی مشاهده می کنیم.

روحانی گفت: در زمینه مسائل منطقه ای و بین المللی نیز با یکدیگر رایزنی کردیم و نسبت به استحکام برجام و روابط چندجانبه در منطقه اتفاق نظر داشتیم. در مورد این که افغانستان باید کشوری امن باشد و همچنین درباره سوریه و یمن هم اتفاق نظر داشتیم. معتقد بودیم راه حل بحران های منطقه سیاسی است و باید به جنگ پایان داده شود و مصمم شدیم از راه تبادل اطلاعات و تجربیات دو کشور بتوانیم با افراطی گری بجنگیم و مبارزه کنیم.

رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: امیدواریم با توجه به تصمیماتی که گرفتیم شاهد توسعه روابط دو کشور در آینده باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.