عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر بگذارند دین به درستی اجرا شود به‌ خوبی از عهده اداره جامعه بر خواهد آمد.

اگر دین به درستی اجرا شود به‌ خوبی از عهده اداره جامعه برمی‌آید/ دروغ‌های بسیاری را از زبان بنده در جامعه منتشر می‌کنند

 آیت‌الله سید احمد خاتمی در همایش بصیرت فاطمی و حوزه انقلابی در خرم‌آباد بیان کرد: حضرت فاطمه(س) شناسنامه ما بوده و شخصیتی است که به گفته امام اگر حضرت زهرا(س) مرد بودند پیغمبر می‌شدند.

وی افزود:رافتخار ما این است که شیعه هستیم و در لرستان نیز همه شیعه و دوست‌دار علی(ع) و اهل بیت هستند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان ادامه داد: حوزه علمیه انقلابی باید در مسیر فاطمه (س) حرکت کند چرا که آن حضرت دفاع از ولایت را اولویت اقدامات دانسته و دین و ولایت را هم ردیف می‌دانست.

خاتمی افزود: حضرت فاطمه(س) یاد داد اگر جایی دین و ولایت در خطر باشد حتی اگر ضرر دیدید باید وارد عمل شوید.

وی عنوان کرد: حضرت فاطمه(س) در مسیر دفاع از ولایت که روح دین است تا پایان رفت و آموخت ولایت و دین هم ردیف هستند.

امام جمعه موقت تهران عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به نقش روحانیت و عالمان دین، افزود: نقش روحانیت در طول بیش از هزار سال غیبت بسیار زیاد بوده و در ۱۰۰ سال گذشته نیز نقش‌آفرینی زیادی کرده است.

خاتمی بیان کرد: اگر بگذارند دین به درستی اجرا شود به‌خوبی از عهده اداره جامعه بر خواهد آمد و مشکلات برطرف می‌شود.

وی گفت: روحانیت در ۱۰۰ سال اخیر نقش آزادی و استقلال ملت‌ها را بر عهده داشته است.

خاتمی در ادامه با اشاره به اینکه آزادی را عالمان دین در مقابل استبداد آغامحمدخان قاجار به ارمغان آوردند، افزود: نغمه آزادی در طول اعصار از آن عالمان دین بوده است.

وی گفت: سلسله پهلوی برای دین‌ستیزی آمده بود و در آن دوران بردگی محض را می‌توان دید.

امام‌جمعه موقت تهران بیان کرد: امروز برخی از افراد در داخل زندان با شبکه‌های معاند مصاحبه کرده و می‌گویند در ایران آزادی نیست در صورتی که این خود نشان از وجود آزادی در کشور دارد.

وی اظهار داشت: پیش از انقلاب، ۵۷ سال سیاه آزادی‌ستیزی، عفت ستیزی، حیا ستیزی را شاهد بودیم که سرانجام مردم با کمک روحانیون توانستند کشور را نجات دادند.

خاتمی بیان کرد: با کمک روحانیون قطره‌ها دور هم جمع و تبدیل به سیل خروشان شد و کاخ ۲ هزار و ۵۰۰ ساله ستم‌شاهی را با خود برد.

وی گفت: امسال در چهلمین سال انقلاب قرار داریم و با رهبری امام خامنه‌ای همچنان شاهد پایداری این انقلاب هستیم.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه روحانیت یک سرمایه ماندگار است، افزود: نقش دیگر روحانیت را باید در خدمات اجتماعی دانست.

خاتمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رسالت روحانیت، افزود: دین مردم در دست عالمان دین امانت بوده و باید شبهات دینی پاسخ داده شود چرا که دشمن در فضای مجازی در حال بمباران دین است و در این شرایط تبیین دین و سبک زندگی دینی کار روحانیت است.

امام جمعه موقت تهران گفت: مشکلات را نباید انکار کرد و باید گفت که کشور در چه شرایطی قرار دارد و با وجود اینکه تحریم هستیم باید سوءتدبیرها را علاج کرد و  در این راستا نقش روحانیت تبیین درست واقعیت‌ها است.

خاتمی عنوان کرد: دشمنان علیه روحانیت و عالمان دین خواب‌هایی دیدند که برخی از آنها را اجرا کرده و برخی دیگر در دستور کارشان قرار دارد.

وی بیان کرد: دشمنان به دنبال این هستند که روحانیت را بی‌طرف کرده و حوزه‌ها را از نظام و انقلاب کنار بکشند در نتیجه باید بیدار بود.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: اکنون واژه آخوند حکومتی را بیان می‌کنند اما افتخار می‌کنیم که از حکومت دینی دفاع می‌کنیم.

وی اذعان داشت: امروز روحانیت همچنان محبوبیت گذشته خود را دارد و عموم مردم بیدار بوده و معیارها را می‌شناسند.

خاتمی بیان کرد:با وجود تلاش دشمنان مردم از روحانیت برنگشته‌اند اما از رفتارهای نادرست برخی‌ها ناراحت هستند.

وی بر توجه روحانیون بر خانواده تأکید و خاطرنشان کرد: برای دشمن فتحالفتوح است که ببیند فرزند یک روحانی حرف ضد انقلاب می‌زند لذا نباید از فرزند منحرف دفاع کرد و باید با قاطعیت از آن دوری کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به اغتشاشات اخیر اشاره و عنوان کرد: در این حوادث برخی به صورت ناجوانمردانه سعی کردند مشکلات کشور را به گردن روحانیت بیاندازند در حالی که به اعتقاد علمای بزرگ برخی از مشکلات موجود به خاطر نشنیدن و توجه نکردن به فرمایشات مقام معظم رهبری و اجرای آن‌ها از جمله مساله اقتصاد مقاومتی است.

عضو شورای عالی حوزه گفت: در این شرایط آمدند حقوق طلبه‌ها و بودجه حوزه را مطرح کردند در حالی که میانگین حقوق طلبه‌ها در کشور بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است و یک ریال از آن از بودجه دولتی نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: شهریه یک آیت‌الله‌ العظمی که عمری را در راه دین تحصیل کرده است به یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان نمی‌رسد.

وی افزود: اخیراً در قم فردی با قمه به چند طلبه حمله کرده و آن‌ها را زخمی کرد که بعدا مشخص شد وی تحت تاثیر جوی که در فضای مجازی علیه روحانیت بوجود آمد قرار گرفته بود.

خاتمی گفت: مشکلات را به دوش روحانیت انداختن فرافکنی است چرا که روحانیت جزئی از مردم هستند.

وی یادآور شد: امروز تا یک روحانی و امام‌جمعه در شهری موفق است در فضای مجازی از سوی معاندان سیل هتاکی و اهانت به وی سرازیر می‌شود.

وی به صحبت‌های اخیر خود در خطبه‌های نماز جمعه تهران اشاره و تصریح کرد:در خطبه تهران گفتم با اغتشاشگران با رأفت برخورد کرده و آن‌ها را راهنمایی کنید اما ادامه دادم بنا بر آیه قرآن حکم سران فتنه که همچنان فتنه باقی مانده و غارتگری می‌کنند اعدام است، اما پس‌ از آن موج تهمت‌ها علیه من شروع شد و یک روزنامه که سابقه آن معلوم است به‌ دروغ از زبان من نوشت که خاتمی گفته است همه اغتشاشگران را اعدام کنید.

وی ادامه داد: در زمان انتخابات ۵۰۰ صفحه مطلب علیه من نوشتند و از زبان من گفتند نوزادی که در شکم مادر آهنگ گوش کند زنازاده است که بشکند دهنی که به‌دروغ این حرف را گفته است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: از همه سمت‌ها و القابی که دارم به بسیجی بودن خود می‌بالم.

خاتمی دام دیگر دشمن را تند خواندن، افراطی خواندن و جناحی خواندن افراد روشنگر دانست و ادامه داد: وقتی که در مورد فتنه و نفوذ صحبت می‌کنی می‌گویند این‌ها تندرو و جناحی هستند و در واقع این صحبت‌ها را به این خاطر مطرح می‌کند تا روشنگری وجود نداشته باشد و در حقیقت این‌ها روشنگری را جناحی بودن نام می‌برند.

وی خاتمی گفت: برای ما خط ولایت مهم است و مهم نیست که جناح‌ها و گروه‌ها چه می‌گویند و ما همیشه با ولایت می‌مانیم.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: آشنایی من با لرستان به رفراندوم جمهوری اسلامی ایران در سال ۵۷ بر می‌گردد چنانکه در آن زمان برای تبلیغ جمهوری اسلامی به این استان آمدم و لرستان استانی است که بزرگانی چون آیت‌الله‌العظمی بروجردی و آیت‌الله کمالوند را پرورش داده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.