زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم افزایش مقاوم سازی و کیفیت ساخت و سازها در سیستان و بلوچستان، توجه به ویژگی های فرهنگی و إقلیمی را در طرح های شهرسازی خواستار شد.

تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر توجه به ویژگی های فرهنگی در طرح های شهرسازی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری، سید دانیال محبی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با ذکر این مطلب که جمعیت شهر زاهدان در طرح جامع این شهر در افق ۱۴۰۵ به ۷۵۰ تا ۷۸۰ هزار نفر با تمرکز اقتصادی و خدمات پیش بینی شده است؛ بر مقاوم سازی و توجه به ویژگی های فرهنگی و إقلیمی در طرح های شهرسازی تاکید کرد.

وی ادامه داد: لحاظ نمودن جهت گیری کیفی در طرح جامع شهری و لزوم نظام مندی و مهندسی طرح جامع شهر زاهدان به عنوان یک کلان شهر یک ضرورت است که اعضای شورای اسلامی این شهر باید برای جلوگیری از خطاهای احتمالی موجود در طرح جامع تلاش کنند.

استاندار تصریح کرد : سکونتگاههای غیر رسمی و جمعیت حاشیه نشین در شهر زاهدان که مسئله ای اجتماعی ، فرهنگی برای شهر زاهدان است حتما باید در طرح جامع مد نظر قرار گیرد .

محبی افزود : متدولوژی مهندسی مبتنی بر داده ها و تکنیک های جدید در این طرح باید مورد توجه قرار گیرد .

وی با بیان اینکه ، باید دقت شود که مقاوم سازی و کیفیت بهتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد ، افزود : هارمونی در فضای سبز ، المان شهری ، هارمونی رنگها به عنوان یک پیام وحدت آفرین که در ذهن و ضمیر جامعه اثر می گذارد و همچنین توجه به ویژگی های فرهنگی و اقلیمی ، رعایت شود .

در ادامه این جلسه همچنین اعتبارات تخصیص یافته بخش آب و فاضلاب شهری مورد بررسی قرار گرفت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در بخش نخست این جلسه به بیان کلیاتی درخصوص اعتبارات عمرانی و هزینه ای استان در سالجاری پرداخت و اظهار داشت : کل اعتبارات ابلاغی تملک و هزینه ای استان در سال ۱۳۹۶ تاکنون مبلغ دو هزار و ۵۳۵ میلیارد تومان بوده است که از این عدد حدود ۲ هزار ۱۸۳ میلیارد تومان عمرانی است و براساس ردیف های مختلف به استان اختصاص پیدا کرده است .

غلامرضا مالکی شجاع افزود : وضعیت تخصیص اعتبارات استان از منابع مختلف حدود ۳۲ درصد است .

وی ادامه داد : شایعاتی مبنی بر کاهش اعتبارات استان سیستان و بلوچستان در سال ۹۷ وجود دارد اما بر اساس بررسی های صورت گرفته اولین رقم اعتبارات عمرانی مربوط به استان خوزستان و دومین رقم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است .

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت : اعتبارات استانی سال ۹۷ در کل کشور ۴/۱۱ درصد نسبت به سال ۹۶ کاهش یافته است اما کاهش اعتبارات استان سیستان و بلوچستان ۴/۵ درصد نسبت به سال ۹۶ است و دو استان سهمشان نسبت به سال ۹۶ افزایش یافته است که اولین استان خوزستان و دومین استان سیستان و بلوچستان است .

مالکی گفت : تلاش ها بر این خواهد بود که بتوانیم بالاترین تخصیص را برای استان از بودجه مصوب داشته باشیم و شاخص های استانی را ارتقاء دهیم .

وی درخصوص مبحث تنش های آبی مطرح در کشور و مشکلاتی که برای چاهها و ذخایر آبی به وجود آمده گفت : به دنبال تنشهای آبی به وجود آمده در کشور رقمی معادل ۴۵۰ میلیارد تومان از محل ماده ۱۰ و ماده ۱۲ جهت اجرای پروژه های رفع تنشهای آبی به وزات نیرو ابلاغ شده که از این رقم ۹۳ میلیارد تومان ( نزدیک به ۲۰ درصد) به استان ابلاغ شده است .

گفتنی است در این جلسه سومین طرح جامع شهر زاهدان مورد بررسی قرار گرفت .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.