یزد - معاون فرماندار یزد گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید با همت بیشتر نسبت به ساماندهی وضعیت اشتغال و سکونت اتباع خارجی در سطح شهرستان به‌عنوان یک مطالبه عمومی و مردمی اقدام نمایند.

دستگاه‌های اجرایی در موضوع ساماندهی اتباع خارجی اهتمام جدی‌تر داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری یزد، محمدعلی جعفری در ششمین جلسه کارگروه ساماندهی اشتغال و سکونت اتباع خارجی شهرستان بابیان اینکه از نیمه دوم سال جاری با هدف ساماندهی اتباع خارجی در دو حوزه اشتغال و سکونت در سطح شهرستان این کارگروه تشکیل‌شده اظهارداشت: خوشبختانه تاکنون بخش قابل‌توجهی از مصوبات اجرایی شده و بخشی دیگر نیز با توجه به اینکه در قالب یک فرآیند است در حال اجرا می‌باشد.

وی با اعلام اینکه در قانون تنها ۵۴ عنوان شغل است که مهاجرین خارجی می‌توانند در آن فعالیت نمایند افزود: با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط و همچنین تشکیل گشت مشترک از واحدهای صنفی بازدید و در این زمینه اتباع خارجی شناسایی‌شده به مراجع ذیصلاح معرفی و با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفته است.

 سالاری خواستاراهتمام بیشتر ادارات ونهادهای مسئول در زمینه برخورد قانونی با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی در استان شد وگفت: انتظار داریم تا اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز بهداشت، اتاق اصناف نیز به‌صورت ویژه گشت‌هایی را بدین منظور اختصاص دهند تا سرعت بازدید از واحدهای صنفی و ساماندهی نیروهای بکار گرفته شده افزایش یابد.

جعفری در پایان درخصوص سکونت اتباع خارجی در سطح شهرستان نیزافزود: طرح ایجاد مهمانشهر در مرکز استان با توجه به امکانات و محدودیت‌ها در شورای تأمین شهرستان بررسی و نتیجه آن به شورای تأمین استان اعلام‌شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.