ایرانشهر -پس از ثبت جهانی کلپورگان در شهرستان مرزی سراوان، پرونده ایرانشهر به عنوان شهر ملی سوزن دوزی توسط اداره کل و سازمان میراث فرهنگی در دست اقدام است.

پرونده ثبت ملی شهر سوزن دوزی در ایرانشهر کلید خورد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اولین جلسه شهرستانی پرونده ثبت ملی شهر سوزن دوزی در ایرانشهر برگزار شد.

اولین جلسه پرونده شهر ملی سوزن دوزی با حضور بهروز عیسی زهی معاون صنایع دستی اداره کل و خدیجه براهوئی کارشناس  مسئول پرونده ملی شهر سوزن دوزی و خدایاری رئیس میراث فرهنگی ایرانشهر در دفتر داودی معاون استاندار و  فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر برگزار شد.

معاون صنایع دستی اداره کل در ابتدا از عزم جزم سازمان میراث فرهنگی جهت ثبت مشاهیر و مفاخر و... کشور خبر داد و ابراز داشت : پس از ثبت جهانی کلپورگان در شهرستان مرزی سراوان پرونده ایرانشهر به عنوان شهر ملی سوزن دوزی در دست اقدام اداره کل و سازمان میراث فرهنگی است و با ابراز خوشبینی از اینکه در شهرستان ایرانشهر با وجود فرمانداری فرهنگی و خوش ذوق و با توجه به دارا بودن شرایط لازم جهت ثبت، با چالش کمتری نسبت به کلپورگان مواجه خواهیم بود.

 عیسی زهی از اقدامات انجام شده و اقداماتی که قرار است جهت تحقق این امر در آینده انجام شود سخن گفت.

در ادامه داودی معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر ضمن خیر مقدم به معاون و کارشناس صنایع دستی اداره کل ابراز امیدواری کرد که با پای کار بودن میراث فرهنگی شهرستان و تلاش های دوسال اخیر خدایاری، رییس میراث فرهنگی ایرانشهر  و همراهی سایر ادارات و پشتیبانی اداره کل از این پرونده بزودی شاهد ثبت ملی و متعاقب آن ثبت جهانی ایرانشهر به عنوان قطب سوزن دوزی استان و کشور باشیم.

 وی همچنین افزود : تمام امکانات شهرستان را برای تحقق این امر بسیج خواهیم کرد و از این لحاظ جای هیچ گونه نگرانی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.