اصفهان- هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان با ۶۶ نفر مسافر و شش خدمه صبح امروز از رادار هواپیمایی کشور خارج شد که پس از تحقیقات انجام یافته خبرها حاکی از وقوع سانحه هوایی بود.

هواپیمایی که به مقصد نرسید/ تلاش ها برای اعزام نیرو به محل حادثه ادامه دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، همان دقایق اولیه ناپدید شدن هواپیما، سرپرست اورژانس کشور سقوط هواپیمای مسافری را در نزدیکی سمیرم در جنوب استان اصفهان  تایید کرد.

پیرحسین کولیوند افزود: این هواپیما با بیش از  ۶۰ مسافر ساعت پنج صبح امروز از تهران به مقصد یاسوج پرواز کرد اما ۲۰ دقیقه بعد از صفحه رادار حذف شد و در میانه راه و از آسمان اصفهان به دلیل نامعلوم، به سمت تهران تغییر مسیر داده است اما پس از چند دقیقه از صفحه رادار محو شد و بالگردهای اورژانس به دنبال هواپیمای سانحه دیده در جستجو هستند.

اطلاعات دقیقی از چگونگی سقوط هواپیما نداریم

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان از اعزام یک فروند بالگرد امداد هوایی در صبح یکشنبه به محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج در منطقه پادنای سمیرم در جنوب اصفهان برای ارزیابی شرایط و امکان امداد رسانی خبر داد.

غفور راستین اظهار کرد: بر اساس ارزیابی های اولیه، محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج در روستای بیده از توابع پادنای سمیرم، کوهستانی و صعب العبور است و امکان اعزام آمبولانس به آنجا وجود ندارد با این وجود با بالگرد امداد هوایی عازم محل سقوط هواپیما هستیم تا شرایط محل بررسی شود.

وی با اشاره به آماده باش همه نیروهای اورژانس در شهرستان سمیرم و حومه، گفت: ما تا این لحظه هیچ اطلاعات دقیقی از چگونگی سقوط هواپیما نداریم.

 مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان نیز در این باره گفت: هم اکنون جزئیات سقوط هواپیمای مسیر تهران به یاسوج در شهرستان سمیرم مشخص نیست و در حال پیگیری موضوع هستیم.

رضا معمار بدون توضیح بیشتری در این مورد افزود: اطلاع دقیقی از این حادثه در دست نیست اما خبرهایی مبنی بر سقوط این هواپیما دریافت کرده‌ایم.

امدادگران از شهرستان های معین به محل سانحه اعزام شدند

دبیر ستاد شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شهرضا گفت: امدادگران و خودروهای امدادی جمعیت هلال احمر و دو دستگاه آمبولانس اورژانس از شهرضا برای امداد رسانی به حادثه دیدگان واقعه سقوط هواپیما در سمیرم، به این شهرستان اعزام شدند.

احمد تقوی تصریح کرد: شهرضا، معین شهرستان سمیرم است، به همین دلیل در زمان وقوع حوادثی از این نوع، تیم‌های امداد و نجات از آن به شهرستان‌ محل حادثه، اعزام می‌شوند.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شهرضا گفت: بعد از اعلام خبر این حادثه، دو دستگاه آمبولانس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان و چهار دستگاه خودروی امدادی به همراه نجات‌گران جمعیت هلال احمر شهرضا، به محل حادثه اعزام شدند.

آماده باش یگان های امدادی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان محل سقوط احتمالی هواپیمای تهران - یاسوج «منطقه بیده» سمیرم اعلام شده است، تصریح کرد: برای این منظور یک فروند هلی کوپتر امدادی به محل حادثه اعزام شده است.

محسن مومنی با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج در سمیرم اظهار کرد: حدود ربع ساعت گذشته این خبر به هلال احمر اطلاع رسانی شده و اقدامات مورد نیاز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه محل سقوط احتمالی منطقه "بیده" سمیرم اعلام شده است، تصریح کرد: برای این منظور یک فروند هلی کوپتر امدادی به محل حادثه اعزام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر یگان‌های امدادی هلال احمر از شهرستان‌های شهرضا، دهاقان، اصفهان، مبارکه و سمیرم در حالت آماده باش برای اعزام به منطقه حادثه قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر نیز تیم‌های امداد کوهستان به منطقه اعزام شده است.

گزارش ها حاکی است هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان دو موتوره توربوپراپ کوتاه برد منطقه‌ای است که توسط شرکت هواپیماسازی فرانسوی- ایتالیایی ای‌تی‌آر تولید می‌شود، از این هواپیما معمولاً برای حمل و نقل منطقه‌ای توسط شرکت‌های مسافربری استفاده می‌شود، اما به عنوان هواپیمای اختصاصی (شرکت‌ها یا موسسات)، باری و برای گشت دریایی هم استفاده شده است.

هواپیمای سقوط کرده تهران - یاسوج  ۱۹ سال سن داشته است و حامل ۶۶ سرنشین بوده است و نیروهای اورژانس جهت کمک به حادثه‌دیدگان احتمالی در حالت آماده‌باش کامل هستند و همچنین گروه‌های امدادی نیز به محل سقوط هواپیما اعزام شده‌اند.

شورای مدیریت بحران سمیرم دقایقی پیش برگزار شده و دستگاه‌های مسئول در حال اعزام به منطقه هستند.

اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان در حال اعزام به منطقه جهت بازدید هستند، اما از آن‌ جایی که محل حادثه کوهستانی است، رسیدن به محل حادثه دشوار است.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.