کرج - رئیس کمیسیون برنامه وبودجه شورای شهر کرج با بیان اینکه درآمد شهرداری کرج در پایان سال جاری روند مناسبی ندارد، گفت:اگر تلاش مضاعفی صورت نگیرد از نظر نقدینگی دچار مشکل خواهیم شد.

سیر درآمدی شهرداری کرج مناسب نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عباس زارع درنطق پیش از دستور چهل و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج که صبح یکشنبه در صحن علنی شورا برگزار شد، با بیان اینکه گزارش درآمدی شهرداری کرج مطلوب نیست  وتذکراتی در این خصوص داده شده است، اظهار کرد: تا پایان برج ۱۰ سال جاری تنها ۴۰درصد درآمد نقدی و تهاتری جذب شده است.

وی افزود:در این مدت۷۰۰ میلیارد تومان جذب بودجه داشتیم که ۵۵۰میلیارد تومان نقدی و ۱۵۰ میلیارد تومان آن به شکل تهاتری است.

زارع با توجه به روند ۲۰ روزه در این ماه و پایان سال، گفت: اگر تلاش مضاعفی صورت نگیرد از نظر نقدینگی دچار مشکل خواهیم شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه  افزود: با بررسی های صورت گرفته درآمد شهرداری نشان می دهد درآمد آن صرفا از درآمد مردم می باشد و پروژه های بزرگ به درآمد شهرداری وارد نشده است.

زارع با بیان اینکه کدهای عوارض نوسازی پایین ترین درآمد را دارد، گفت:  ۳۰ درصد درآمد جذب شده است و بودجه شهرداری ۶۰۰میلیارد تومان اموال غیر منقول بود که میزان آن کاهش پیدا کرد.

وی در ادامه سخنانش افزود: در یک ماه باقی مانده از سال برای ایجاد درآمد در سال جاری مدیریت شهری با چالش جدی همراه است و این روند نشان می دهد درآمد نقدی هزینه های جاری شهرداری را هم پوشش ندهد.

زارع با بیان اینکه این روند تهدیدات زیادی در بودجه ۹۷ خواهد داشت، گفت: در این صورت فشار درآمدی به سال آینده موکول خواهد شد و در این حوزه انرژی مضاعفی نیاز خواهدبود.

در ادامه جلسه رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج در خصوص  عملکرد شورا گفت: شورا یک نهاد مستقل است و گفته شده که شهرداری ۶۲ لایحه به شورا فرستاده است و تنها ۴ لایحه مصوب شده است، که باید صحیح اطلاع رسانی شود.

مهدی حاج قاسمی با اشاره به اینکه معاون عمرانی فرمانداری در خصوص ۱۳میلیارد ابهامات هزینه های عمرانی به شورای پنجم تذکر داده است، تصریح کرد: شورای پنجم این ابهامات را پذیرفت و وقت زیادی در این فرایند گذاشت.

حاح قاسمی در خصوص پروژه بزرگراه شمالی گفت: این پروژه وظیفه کمیسیون بودجه و حقوقی است نه عمران و یک پروژه ملی است که شهرداری انجام می دهد.

وی در پایان با اشاره به لایحه های عمرانی گفت: ۳۹ لایحه به کمیسیون عمران ارجاع شد که ۲۴ لایحه مورد تائید واقع شد، ۳مورد با تغییراتی دیگر مورد قبول قرار گرفت و ۱۰مورد به حوزه حمل و نقل و عمرانی ارجاع  و مابقی رد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.