سفیر کره جنوبی در ایران با بیان اینکه بحث پیش‌آمده برای ورزشکاران ایرانی به‌هیچ‌وجه مورد تأیید دولت و ملت کره جنوبی نبود، گفت: از رئیس‌جمهوری و ملت ایران عذرخواهی کردم.

ماجرای کمیته ملی المپیک مورد تأیید دولت و ملت کره جنوبی نبود/ عذرخواهی کردم!

به گزارش قدس آنلاین، کیم سئونگ‌هو پیش از ظهر امروز در دیدار با سیدشهاب‌الدین چاوشی استاندار سمنان اظهار کرد: روابط دو کشور ایران و کره جنوبی خوب است، مخصوصاً ازلحاظ تجاری که از دو سال قبل به دو برابر افزایش یافته است.

وی افزود: در بحث پیش‌آمده برای ورزشکاران ایرانی، هم شرکت سامسونگ و هم دولت کره جنوبی بسیار تعجب کردند و در واقع قربانی این اقدام شدند و باید عرض کنم که این اقدام به‌هیچ‌وجه مورد تأیید دولت و ملت کره جنوبی نبوده و صرفاً مربوط به کمیته ملی المپیک بوده است و شخصاً در روز ۲۲ بهمن در دیدار با رئیس‌جمهوری ایران از وی و ملت ایران عذرخواهی کردم.

سفیر کره جنوبی در ایران اضافه کرد: ما تمایل داریم تا سطح همکاری‌ها بین دو کشور ایران و کره جنوبی علاوه بر دو دولت در استان‌ها نیز گسترش یابد.

سئونگ‌هو بیان کرد: به‌منظور مشاهده ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان به سمنان سفر کرده‌ام و در تلاشم تا زمینه‌های ایجاد همکاری بین دو کشور و به‌ویژه استان سمنان را فراهم کنم.

وی اضافه کرد: خوشحالم که بین دو دانشگاه علوم پزشکی کره و سمنان، رابطه‌ای حاصل می‌شود و این بسیار امیدوارکننده است.

سفیر کره جنوبی در ایران خاطرنشان کرد: تلاش خواهم کرد تا در زمینه‌های پزشکی و تجاری بین دو کشور و استان سمنان، روابط را توسعه دهم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.