۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 589475

تربت جام ـ گفتند شهید گمنام است، پلاک هم نداشت اصلا هیچ نشانه ای نداشت، امیدوار بودم روی پیراهن اسمش را نوشته باشد...نوشته بود: ( اگربرای خداست، بگذارگمنام بمانم ...) و تربت جام معطر به عطر شهدای گمنام شد.

تربت جام  معطر به عطر شهدای گمنام شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، صبح امروز مراسم تشییع سه شهید گمنام دفاع مقدس فضای معنوی تربت جام را معطر کرد وحضور نسل جوانان، تشیع وتسنن در کنار هم نشان داد که مردم پای آرمانهای انقلاب اسلامی ایستاده اند و به دشمنان اجازه نخواهند داد تا ارزش های اسلامی خدشه دار شود.

 شهدا به ما انگیزه مضاعف می دهد

محمد جواد رمضانی که یکی از نوجوانان حاضر در مراسم گفت: این شهدا به ما یاد دادند که باید درمقابل دشمنان اسلام و برای اهداف ولایت جان داد تا این انقلاب همچنان پایدار باشد و این شهدا  با سنین کمتر از ۲۴ سال به ما انگیزه مضاعف خواهد داد تا در راه دفاع از میهن پرشور تر از گذشته باشیم.

مرد ۴۰ساله دیگر که دراین مراسم حاضر بود با چشمانی اشکبار گفت: اگرچه صحنه جبهه و جنگ را ندیدم اما حضور شهدا به ما قوت قلب میدهد و باید از شهدا قدردان باشیم که با خون خود امنیت و آزادی را برای کشور به ارمغان آورند و حتی در شهرستان ولایت مدارتربت جام امروز نشان دادند که یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و این حضور پرشور از اقشار مختلف مذهبی نشان داد  روحیه شهادت طلبی به عنوان یک فرهنگ هرگز فراموش شدنی نیست.

یک مادر دیگر که برای حضور شهدای گمنام در خیابان امام خمینی (ره) درانتظار نشسته بود گفت: این جوانان رشید را همچون فرزندان خود میدانم که توانستند برای سربلندی و اعتدای پرچم نظام جمهوری اسلامی مقابل متجاوزان خون خود را نثارکردند و من به چنین فرزندان میهن افتخار می کنم.

شهدا برای اهداف بسیار بلندی به شهادت رسیدند

امام جمعه تربت جام با حضور دراین مراسم به خبرنگار قدس آنلاین گفت: شهدا برای اهداف بسیار بلندی به شهادت رسید و این شهدا  با جان خود نشان دادن که اهداف شان متعالی بوده که علاوه بر حفظ این اهداف به ما تذکر می دهند که نباید راه و مسیر آنها فراموش شود.

حجت الاسلام محمد جواد طاهری افزود: حضور پرشور مردم در این مراسم نشان داد که راه شهدا فراموش شدنی نیست و اکنون عراق و سوریه به لطف همین شهدا آزاد شد و خط مقاومت در منطقه هوشیار عمل کرده و لازم است در جنگ اقتصادی دشمن را شکست دهیم.

شهدا نشانه های وحدت هستند

امام جمعه اهل سنت با حضوردراین مراسم گفت: مردم گمان نکنند که شهدا مرده اند بلکه زنده اند و امروز شهدای گمنام فضای شهرتربت جام را عطر آگین کردند و حضور با شکوه علمای اهل تشیع وتسنن در این مراسم نشانگر وحدت است.

مولوی جامی الاحمدی افزود:شهدابرما عزیز هستند و باید مسئولین برای خدمت به مردم از شهدا درس بگیرند و باید همه در مسیر منویات مقام معظم رهبری حرکت کنیم تا خون این شهدا پایمال نشود و دغدغه های شهدا که همان اسلام ناب است به جهانیان صادر کنند و هم مردم ومسئولین در زنده نگه داشتن این انقلاب تلاش کنند.

راه انقلاب اسلامی امتداد مسیر شهداست

فرماندار تربت جام گفت: با تشییع پیکر ۳ شهید گمنام دفاع مقدس حال و هوای معنویت خاصی به خود گرفته و مردم در همه صحنه ها تا جایی که خون شهداو ارزشهای انقلاب مطرح بوده است با تمام توان در صحنه ها حاضر شدند و همچنان آرمان های شهدا را دنبال می کنند.

مرتضی حمیدی خاطر نشان کرد: راه انقلاب اسلامی امتداد مسیر شهدا است و همچنان این راه را ادامه خواهیم داد.

گفتنی است: از۳ شهید گمنام دفاع مقدس، پیکر یک شهید صبح امروز در تیپ رزمی محمد رسول الله (ص) تدفین شد و دو شهید والامقام دیگرعصر امروز در نیل شهر تشییع و تدفین می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.