کرج - سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه برخی سرمایه گذاران و نخبگان بابت مانع تراشی شهرداری در صدور مجوزها گله مند هستند، گفت: در این زمینه مقرر شد در جهت جذب مشارکت حداکثری برخی دخالت ها تعدیل شود.

گله مندی سرمایه گذاران از برخی مانع تراشی ها/ کرج شهری دانشگاهی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین پیش از ظهر یکشنبه رحیم خستو در حاشیه جلسه شورای شهرکرج  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرانه فرهنگی کلانشهر کرج بسیار پایین است و طرح لایحه ایجاد فرهنگسرای خوشنویسان می تواند در حوزه فرهنگی زمینه ساز یک شهر سالمتر و متعالی تر باشد.

وی در خصوص لایحه ای که شهرداری در خصوص قطار شهری ارائه داده است، گفت: در کمیسیون عمرانی نظر بر این بود که خط ۵ مترو در بودجه امسال تحقق پیدا نکند ولی برای بودجه سال ۹۷ لحاظ شده است.

سخنگو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد:  خط ۵ مترو قطار شهری که از سه راه رجایی شهر تا ایستگاه محمد شهر امتداد دارد قرار شد به صورت نقد و تهاتر با جذب سرمایه گذار پیش برود که در بودجه ۹۷ بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت نقد و تهاتر و ۹۰۰ میلیارد تومان به صورت فاینانس و مشارکت بخش خصوصی صورت بگیرد.

خستو با بیان اینکه این خط مترو تا دانشگاه آزاد امتداد دارد، گفت: این منطقه پرتردد است و می تواند سرویس و خدمات مناسبی به تردد دانشجویان کند.

وی با اشاره به لایحه دو فوریتی بافت های فرسوده که درجلسه گذشته به تصویب نرسید گفت: اعضای شورا این لایحه را به سرعت در کمیسیون عمران بررسی کرده اند وامروز در جلسه علنی شورا به تصویب رسید که امیدواریم درتحقق این مهم بخشی از عدالت اجتماعی را که ادعا کرده بودیم محقق کنیم.

سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه با تعامل بخش خصوصی می توان موفق تر شد، خاطر نشان کرد: تصدی گری دولت در طی سالهای متوالی در بخش عمرانی و اشتغالزایی به درستی جواب نداد و هزینه های بسیاری به شهر وکشورتحمیل شده است.

وی با تاکید براینکه سیستم اداری محصول دولت بوده است، گفت: بخش خصوصی باتوجه به فکر و امکاناتی که دارد ورودش به این سیستم می تواند به ارتقا جامعه کمک شایانی کند.

سخنگوی شورای شهر کرج بابیان اینکه شهر کرج را شهری کارگری می نامند گفت:این شهر راباید شهردانشگاهی نامید چراکه المانهای بی شماری به واسطه امکانات دانشگاهی، نخبگان و تحصیل کردگان دارد و خصوصی ازاین نیروها می توننداستفاده می کند.

خستو در پایان با قدردانی از رسانه ها ومطبوعاتی که به صورت حرفه ای عمل می کنند گفت: این نوع رسانه ها با نقدها و حساسیت هایی که دارند به بهبود و آبادانی کلانشهر کرج  کمک می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.