محدودیت عرضه خودروهای داخلی در بازار شب عید باعث تشدید اختلاف قیمت کارخانه‌ای و بازار این خودروها شده است به طوری که این اختلاف قیمت برای خودروهای با قیمت کمتر از ۴۵ میلیون تومان تا ۶ میلیون تومان می‌رسد.

تشدید اختلاف قیمت کارخانه‌ای و بازار خودروهای داخلی در بازار شب عید/چشم بستن سازمان حمایت بر حاشیه بازار ۶ میلیون تومانی

به گزارش قدس آنلاین، با نزدیک شدن به روزهای آغازین سال جدید و افزایش تقاضای خرید در بازار شب عید خودرو، محدودیت عرضه خودروسازان داخلی باعث شده اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار در مورد این خودروها تقویت شود به طوری که اختلاف قیمت برای خودروهای با قیمت کمتر از ۴۵ میلیون تومان به ۶ میلیون تومان نیز می‌رسد. این اختلاف قیمت در مورد خودروهای خارجی با قیمت بالای ۱۰۰ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان می‌رسد. همچنین این اختلاف قیمت برای خودروهای با قیمت ۴۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان است.

این در شرایطی است که بازار شب عید با افزایش تقاضای خرید روبرو شده و محدودیت عرضه خودروسازان باعث شده تا اختلاف قیمت خودروها در بازار و کارخانه نسبت به قبل افزایش یابد به طوری که در مورد پژو ۴۰۵ مدل جی ال ایکس می‌توان به اختلاف قیمت ۳ میلیون تومانی به این نرخ کارخانه و بازار اشاره کرد این خودرو در حال حاضر با قیمت ۳۱.۵ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

همچنین سمند ال‌ایکس که قیمت کارخانه‌ای آن ۳۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است، حالا در بازار با قیمت ۳۵.۵ میلیون تومان معامله می‌شود. قیمت این خودرو پیش‌تر از این در بازار ۳۲.۵ میلیون تومان بود.

پژو پارس ال‌ایکس نیز که قیمت کارخانه‌ای آن ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است، این روزها در بازار با قیمت ۴۵.۵ میلیون تومان معامله می‌شود و به این ترتیب شاهد اختلاف قیمت حدود ۶ میلیون تومانی بین نرخ کارخانه و بازار این محصول هستیم.

در مورد پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز باید به رشد ۲ میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار اشاره کنیم که هم اکنون ۳۶ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت کارخانه‌ای این خودرو ۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. در نتیجه شاهد اختلاف قیمت بیش از ۲ میلیون تومانی بین قیمت کارخانه و بازار این خودرو هستیم. در خصوص پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هم باید به قیمت ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم که نرخ آن در کارخانه ۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. قیمت این خودرو در بازار تا یک ماه پیش حدود ۵۰۰ هزار تومان زیر قیمت کارخانه بود.

قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار نیز در بازار با رشد ۲ میلیون تومانی نسبت به روزهای قبل، به ۴۲.۵ میلیون تومان رسیده و نرخ کارخانه‌ای این خودرو ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. در مورد پژو ۲۰۷ نیز شاهد اختلاف قیمت ۶ میلیون تومانی قیمت کارخانه و بازار این خودرو هستیم.

اختلاف قیمت بازار و کارخانه دنا نیز حدود ۵ میلیون تومان است. نرخ این خودرو در بازار ۴۷.۵ میلیون تومان و در کارخانه ۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

اختلاف قیمت کارخانه‌ای و بازار خودروهای داخلی در حالی در بازار شب عید تشدید شده که کنترل قیمت‌ها و وضعیت بازار نیازمند نظارت دستگاه‌های مسئول به ویژه سازمان حمایت است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.