قزوین_ امام جمعه قزوین با اشاره بر اینکه باید محبت و دوستی‌ها در زندگی افزایش یابد ابراز داشت: امروز برای رفع آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکلات خانوادگی جامعه ما نیازمند توجه به سبک زندگی فاطمی است.

رفع آسیب های اجتماعی، نیازمند توجه به سبک زندگی فاطمی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت‌الله عابدینی عصر روز یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه رجاء قزوین در مراسم سوگواری حضرت زهرا (س) اظهار داشت: کرامت معجونی است از همه فضایل، هر چه خوبی در عالم جمع شود در کرامت وجود دارد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: خداوند فرمودند ما به بنی آدم کرامت بخشیدیم. زن،مرد، سیاه،سفید،فقیر و غنی هر جا که هستید برترین شما کسی است که کرامت انسانی او از دیگران سبقت گیرد.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه کرامت انسان را برتر می‌کند، گفت: خداوند در آیه دیگری می‌فرماید ما شما را برای عبادت آفریدیم و عبادت را برای رسیدن به تقوا و محصول تقوا، کرامت می‌شود.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه مبادا راه ما جدا از راه شهیدان باشد، ابراز داشت: شهیدان به دلیل اوج و کرامتی که خدا به آن‌ها عطا کرده است قابل احترام هستند، و این مقام شامخ همه شهیدان، از جمله بزرگ شهیدان حضرت صدیقه کبری(س) است.

وی با بیان اینکه ما برای داشتن زندگی سعادتمندانه، به قرآن و سیره ائمه (ع) نیازمندیم، افزود: احادیث نبوی در جامعه امروز گره‌گشای گرفتاری‌های ماست، در فضایی که دچار آسیب‌های اجتماعی از جمله آمار بالای طلاق هستیم نگاهمان باید به زندگی و سیره اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) متفاوت باشد تا بتوانیم با الگوگیری از نوع اخلاقیات این بانوی بزرگوار به زندگی خود سروسامان دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به این‌که خدای متعال برای زنان جایگاه و ارزش والایی قائل است، اضافه کرد: خداوند دختران را ریحانه می‌داند یعنی شبیه گلی که نیازمند مراقبت و نگهداری است و باید نهایت عاطفه و ملاطفت را نسبت به آن‌ها داشته باشیم؛ اما غربی‌ها همانند دوران جاهلیت فقط نگاه ابزاری به زن دارند و هیچ ارزشی برای فکر، اندیشه و وجود زن قائل نمی‌شوند.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه خداوند پیش از به دنیا آمدن حضرت زهرا (س) به پیامبر خوش‌آمدگویی کرده بود، یادآور شد: در آن ایام خدا به پیامبر وحی فرستاد که بزودی به تو هدیه‌ای می‌دهیم که تو را خشنود خواهد کرد، آن‌هم در دوره‌ای که برای زنان ارزشی قائل نبودند و پیامبر اسلام (ص) را به واسطه نداشتن فرزند پسر ابتر می‌نامیدند.

وی تصریح کرد: خداوند حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را کوثر می‌داند که به معنای خیر کثیری است که میزان این خیر مشخص نیست، خداوند همه دنیا با نعمت‌هایش را متاع قلیل می‌داند اما اخلاق پیامبر اسلام (ص) و حکمت و معرفت معنوی را خیر کثیر معرفی می‌کند.

امام جمعه قزوین افزود: علت شباهت و تأثیرگذاری قرآن و ائمه معصومین (ع) به واسطه وجود حکمت در آن‌هاست، به همین علت تأثیر احادیث و روایات بر ما شبیه تاثیر آیات قرآن است. امام علی (ع) حکیم و حضرت صدیقه کبری (س) هم حکیمه هستند.

آیت الله عابدینی بیان کرد: در روایتی از عایشه آمده که می‌گوید ما کسی را به جز فاطمه (س) نمی‌شناسیم که حدیث و بیانش شبیه‌تر به پیامبر اسلام (ص) باشد و هر زمانی‌که حضرت زهرا (س) نزد پیامبر (ص) وارد می‌شد ایشان بسیار به او احترام می‌گذاشت و دست فاطمه (س) را می‌گرفت و آن‌را می بوسید و نزد خود می‌نشاند و هر زمانی‌که پیامبر (ص) به خانه دخترش می‌رفت حضرت زهرا (س) متقابلا همین رفتار را داشتند.

وی با اشاره بر اینکه باید محبت و دوستی‌ها در زندگی افزایش یابد ابراز داشت: امروز برای رفع آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکلات خانوادگی جامعه ما نیازمند سبک زندگی فاطمی است.

گفتنی است این مراسم به همت بسیج دانشجویی و با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه رجا برگزار شد که در این مراسم حاجی کریمی رئیس دانشگاه رجاء، مسئولین ناحیه بسیج دانشجویی استان، نهاد رهبری،معاونان و کارکنان و دانشجویان دانشگاه حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.