ساری- شهردار آمل از ۱۳۷ میلیارد تومانی بودجه شهرداری آمل و سازمان‌های وابسته به آن در سال ۹۷ خبر داد.

۱۳۷ میلیارد تومان به توسعه شهر آمل اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، احمد امیرسلیمانی عصر امروز در جلسه علنی شورای شهر آمل با بیان اینکه وصولی درآمد حاصل تلاش‌های مناطق تا ۲۷ بهمن امسال بالغ بر ۵۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده است، اظهار داشت: در سال ۹۶ این میزان ۵۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون بوده و سال گذشته در حوزه درآمدهای حاصل از ارزش افزوده، ۲۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و امسال ۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی با تاکیدبر اینکه با وجود این درآمد در واقع پولی آماده و بی زحمت بود که ما برخوردار نبودیم اما شهرهای مجاور با امتیازهای قانونی بهره‌برداری می‌کنند، گفت: برای بودجه سال ۹۷ حدود ۱۳۷ میلیارد تومان برای شهرداری و سازمان های وابسته به آن مصوب شده است.

امیرسلیمانی با اشاره به اینکه سیاست‌های انقباضی مسکن در سال آینده رخ می‌دهد، عنوان کرد: در زمینه ارزش افزوده نیز سال بعد برابر امسال خواهد بود.

شهردار آمل از تلاش این سازمان برای وصول درآمدهای معوق در سال ۹۷ خبر داد و گفت: آنچه باعث می‌شود تا اکنون سازمان شهرداری دچار بحران شود اصل نقدینگی است؛ با توجه به شرایط اقتصادی با بدهکاران به شهرداری نقدی رفتار کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری آمل با پایان سال تخفیف ۲۵ درصدی داشته است، بیان کرد: البته افزایش به ۳۰ درصد جنبه انگیزشی نخواهد داشت بنابراین پیشنهاد شهرداری برای وصول بیشتر ۴۰ و حداقل ۳۵ است تا سوق و انگیزه برای متقاضیان شود.

امیرسلیمانی با اشاره به اینکه هزینه‌های جاری مشخص است در زمینه زمین پاساکش مطرح کرد: در حوزه عمرانی ابتیاع زمین پاساکش ۱۵ میلیارد تومان تعیین شده که هشت میلیارد در سال ۹۷ مصوب و مابقی به صورت اقساط و چک در اختیار اوقاف قرار می‌گیرد.

شهردار آمل گام بعدی شهرداری را بحث آسفالت عنوان و یادآور شد: در حوزه تملک ۱۳ میلیارد تومان صورت گرفته و به نوعی همه تملک ها صفر شده و در سنوات گذشته سرقفلی ها تملک شده باید اجباری مالکیت در اختیار قرار گیرد تا تخریب شود.

امیرسلیمانی از بودجه ۸ میلیارد تومانی برای تملک بلوار ولایت شمالی و جنوبی خبر داد و گفت: اگرچه اولویت شهرداری در سال ۹۷ احداث کارخانه زباله‌سوز است.

پیگیری جدی برای ساخت کشتارگاه صنعتی آمل

نائب رئیس شورای شهر آمل نیز در این نشست مطرح کرد: باتوجه به سیر اداری ساخت کشتارگاه صنعتی آمل، نیاز به تلاش جدی دارد.

خسرو ابراهیم زاده، خواستار افزایش بودجه در مصوبات جلسه علنی شد و گفت: جای قدردانی دارد که به از دو سال پیگیری و تلاش سازمان فرهنگی و ورزش شهرداری در آمل راه‌اندازی شد.

وی در زمینه زمین پاساکش بیان کرد: با توجه به دغدغه مسئولان شهری بر ساماندهی زباله و تلاش بر زمین پاساکش، رنج دریافت زباله از شهرهای اطراف را داریم؛ با همین دغدغه و انتظار شهروندان کمک کنیم تا هرچه زودتر این زمین راه اندازی شود.

ابراهیم زاده با بیان اینکه با افزایش نرخ دریافت از زباله شهرهای اطراف می توانیم هزینه‌ها را جبران کنیم، یادآور شد: با وجود به اجرای طرح نهضت آسفالت در سطح شهر بودجه آسفالت افزایش یابد تا بخش عمده ای از خیابان های آمل آسفالت شود.

نائب رئیس شورای شهر آمل با اشاره به ساخت کشتارگاه صنعتی بیان کرد: این کشتارگاه برای صدور پروانه سیر اداری خود را طی می‌کند اما باید جدی گرفته شود.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.